اخبار خودرو

خودروهای دولتی حراج شده چیستند؟ / آخرین مهلت ثبت نام خرید

به گزارش تجارت‌نیوز، زیاندهی ۴۳ هزار میلیاردی خودروسازان و ضرر ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی آنها از پیش‌فروش خودرو هنوز نتوانسته مانع از این کار شود.

دیروز طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز شد و متقاضیان به مدت سه روز فرصت ثبت نام دارند. در آخرین طرح پیش‌فروش خودروسازان بیش از ۳٫۵ میلیون نفر متقاضی شرکت کرده بودند اما تنها به تعداد خیلی کمی از آنها این خودروهای ارزان آن هم از طریق قرعه‌کشی رسید.

در این طرح، شش محصول ۲۰۶ صندوق‌دار، پژو پارس بنزینی، سمند ال‌ایکس، سورن پلاس، رانا پلاس و دنا پلاس با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه می‌شود.

این بار نیز رقم توزیع رانت در هرکدام از خودروها از ۸۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

ارزان‌ترین خودرو در این فروش سمند ال ایکس است که حدود ۸۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار و گران‌ترین خودرو در این فروش سورن پلاس است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است.

این روش فروش درحالیست که اخیرا معاون اول رئیس جمهور هم نسبت به توزیع خودرو از طریق قرعه‌کشی گلایه‌هایی را مطرح کرده بود و از سوی دیگر اخیرا پس از بازدید رئیس کل بانک مرکزی از ایران‌خودرو قرار شد یک حمایت میلیاردی از خودروسازان صورت بگیرد. آیا توزیع یارانه خودرو آن قدر ضرورت دارد که در آینده مجددا خودروسازان از حمایت‌های عمومی بهره ببرند و دیگر صنایع سهمی از حمایت‌های میلیاردی نداشته باشند؟

بخش قابل توجهی از واکنش مردم به این موضوع را در گزارش «ثبت نام ایران خودرو امروز» بخوانید.

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *