خواص میوه و سبزیجاتسلامتی

چه چیزهایی در مورد سیب نمیدانیم؟

چه چیزهایی در مورد سیب نمیدانیم؟  در کشور عزیز ما ایران این درخت بصورت وحشی در جنگل های شمال وجود دارد در لاهیجان و رودسر آنرا آسیب ، هسی و هسیب و در مازندران به آن سه می گویند .
چه چیزهایی در مورد سیب نمیدانیم؟
سیب انواع مختلف دارد : انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته آن درشت و بزرگ می باشد .
سیب نوع ترش و شیرین دارد . سیب درخت مثمر به شمار می رود که گونه‌های مختلفی دارد که استفاده‌های مختلفی از آن به ویژه برای تازه خوری، کمپوت، مربا و … می‌شود. در بیشتر مناطق رشد می‌کند. برای رشد نیاز به نور خورشید، دمای مناسب، خاک، هرس، کود، آبیاری و … دارد. میوه سیب به صورت گرد،کروی و گوشتی است که در رنگهای مختلف قرمز، زرد، سیاه، سبز و … است.

در بیشتر مناطق رشد می‌کند. برگهای سبز چرمی مانندی به رنگ سبز با شیارهای ظریف دارد. گلهای این گیاه کوچکی چند گلبرگی و به رنگ سفید و قرمز است که به هنگام شکوفا شدن در فصل بهار منظره زیبایی را برای عکاسی به وجود می‌آورد این گلهای در نهایت به میوه سیب تبدیل می‌شوند.

میوه سیب به صورت منفرد و خوشه‌ای ظاهر می‌شود که به وسیله ساقه نازکی به درخت وصل می‌شود. دارای شاخ و برگ زیادی است، میوه سیب معمولاً به رنگ زرد، سیاه، سبز، قرمز و … است. خواص بسیاری دارد و استفاده‌های مختلفی از آن به ویژه برای تازه خوری، تهیه مربا، کمپوت و … می‌شود. رشد سریع و آسانی دارد. گرده‌افشانی سیب توسط باد و همچنین حشرات انجام می‌شود. درختان سیب قادر به خود گرده‌افشانی نیستند به همین دلیل برای تولید میوه باید گرده‌افشانی مصنوعی انجام دهید. باغداران و پرورش‌دهندگان سیب برای گرده‌افشانی و همچنین انتقال گرده از ملکه زنبور عسل استفاده می‌کنند، ولی تعداد این زنبورها در باغات سیب زیاد نیست.

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی مناسبت نیست که یک ضرب المثل انگلیسی می گوید که خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کند.

سیب میوه ای عطر دار و از خانواده گل رز است. این یک واقعیت شگفت انگیز در مورد سیب است ،سیب برای عطری خوشبو شناخته شده است. این در واقع عطر خوبی است که باعث می شود ما سیب را دوست داشته باشیم. سیب متعلق به خانواده گل رز است و این دلیل آن است که بسیار معطر مانند گل رز است!

خوردن سیب برای رفع بیماری ‌های زیر مفید است:

چاقی، سردرد، التهاب مفاصل، التهاب مثانه، کم‌خونی، سل، التهاب اعصاب، بی خوابی، زکام، سنگ ‌های کیسه صفرا، انگل، بوی بد دهان، پیوره.

آشنایی با خواص سیب

 یکی از خواص سیب این است که در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است. با استفاده از سیب می توان ناراحتی های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه های آن ها را کاهش داد. لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین C  و A، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم  و پتاسیم می باشد.

 سیب یک میوه قلیایی و تمیزکننده بدن است و به علت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می سازد.

 سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان بکار برد.

 شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد.

 خوردن سیب یبوست را برطرف می کند و برای خستگی مفرط مفید است.

 سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید درد چشم را برطرف می‌کند.

 خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی برد.

دانستنی های عجیب در مورد سیب

 سیب یکی از میوه هایی است که به خوبی اشتها را مهار می کند، سرشار از خواص تغذیه ای است و تأثیر تنظیم کنندگی بر روی سیستم گوارشی دارد.

 یکی دیگر از خواص سیب این است که برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است، اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتری های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری‌های لثه رنج برده اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامین C بهره‌مند شوند.

 مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند.اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری کش بر دندان‌ها و لثه دارند. پژوهش‌های علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته‌ی یک عدد سیب‌ترش حدود 90 درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می‌روند.

 یکی از خواص سیب این است که جویدن سیب، عضلات فک را قوی‌تر می‌سازد. آب سیب تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد موجود در آن، دهان شویه‌ای ساده و طبیعی محسوب می‌شود.

سیب مقوی مغز است.به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر،  اعصاب و مغز را تقویت می‌کند.

 یکی دیگر از خواص سیب این است که اثر آرام بخشی دارد، دم کرده ی پوست سیب که با اندکی عسل شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد. علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم  و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. همچنین شیرینی سیب و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت می شود.

چه چیزهایی در مورد سیب نمیدانیم؟

چه چیزهایی در مورد سیب نمیدانیم؟ مزایای تغذیه ای از سیب:

  • سیب حاوی فیبر بالا است یک سیب نیاز روزانه لازم برای فیبر را فراهم می کند.
  • خوردن یک سیب روزانه به یبوست کمک می کند.
  • سیب غذای کالری منفی است عاری از کلسترول، چربی و سدیم آزاد است و به شدت برای بچه هایی که چربی بالایی دارند، توصیه میشود.
  • سیب در رنگ های مختلف از سبز لیمویی تا قرمز تیره وجود دارد.
  • سیب سبز کمی ترش تر از سیب های قرمز است با این حال، سبزها سالم تر هستند.
  • خوردن سیب در شب ،قبل از به رختخواب رفتن کمک می کند تا دندان هایتان را پاک کنید.
  • سیب، یک دندان سفید کن طبیعی است.
  • همچنین از بوی بد دهان جلوگیری میکند.
  • حاوی آنتی اکسیدان بسیار است.
  • سیب یک ساختار مصنوعی و تقویت کننده مغز است.
  • خوردن سیب با معده خالی توصیه نمی شود، زیرا محتوای فیبر محلول است که باعث سوختگی گاز معده می شود.
  • خوردن سیب تازه بسیار مغذی تر از آبش است.
علایم کمبود ویتامین ب12  دلایل خستگی مداوم

الینا جاویدی

الینا علاقه زیادی به نوشتن برای مخاطبان جوان دارد ، ورزش رزمی انجام می دهد ، برای سرگرمی و آرامش نقاشی و طراحی می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *