دانستنیها

ترفندهای افزایش بازدید و تعامل استوری در اینستاگرام

ترفندهای افزایش بازدید و تعامل استوری در اینستاگرام-5

وقتی وارد اینستاگرام می‌شویم، اولین چیزی که نظر ما را جلب می‌کند، دایره‌های قرمز بالای صفحه هستند. استوری، یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه مخاطبان است و به همین دلیل، اغلب پیج‌ها سعی می‌کنند به صورت اختصاصی روی آن زمان بگذارند. برای ادمین‌ها و کسانی که پیج دارند آمورش استوری اینستاگرام از واجبات است چون اصل تعامل و در نهایت جلب اعتماد در  استوری اتفاق می‌افتد.

در این مقاله قصد داریم ترفندهایی به شما آموزش دهیم که به طور شگفت‌انگیزی بازدید و تعامل استوری‌های شما را افزایش خواهد داد. با ما همراه باشید!

چرا استوری‌های من بازدید کمی دارند؟

گاهی ممکن است با وجود داشتن دنبال‌کنندگان فراوان، افراد کمی استوری‌های شما را مشاهده کنند. این موضوع، باعث می‌شود که به تدریج، بسیاری از دنبال‌کنندگان شما به حالت روح در بیاید و هیچ تعاملی در صفحه نداشته باشند. در این شرایط، بهتر است ابتدا بفهمید مشکل از کجاست و سپس به دنبال راه حل باشید.

بازدید یا تعامل کم در استوری‌های اینستاگرام، چند دلیل اصلی و مهم دارد:

  • استوری‌های شما تعاملی نیستند و مخاطب را با خودتان همراه نمی‌کنید
  • زمان مناسبی برای انتشار استوری انتخاب نمی‌کنید
  • استوری‌های شما ربطی به محتوای صفحه ندارند
  • دنبال‌کنندگان شما واقعی نیستند و باید حذف شوند
  • از هشتگ‌ها یا استیکرها بیش از اندازه استفاده می‌کنید
  • استوری‌های شما کیفیت لازم را ندارند و به خوبی نمایش داده نمی‌شوند
  • از متن‌های طولانی یا فونت نامناسب استفاده می‌کنید

همه این موارد ممکن است باعث شوند که مخاطبان، علاقه‌ای به باز کردن استوری‌های شما نداشته باشند. پس از اینکه فهمیدید مشکل از کدام مورد است، می‌توانید یکی از راه‌هایی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد، برای رفع مشکل به کار بگیرید

۱۰ روش عالی برای افزایش بازدید و تعامل استوری

 

اگر می‌خواهید در عین افزایش بازدید استوری، تعامل صفحه خود را هم بیشتر کنید، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

ترفندهای افزایش بازدید و تعامل استوری در اینستاگرام-4

۱- دنبال‌کنندگان واقعی جذب کنید

به هیچ وجه دنبال خرید فالوور نباشید. سعی کنید با تولید محتوای موثر، استفاده از هشتگ‌ها، فعالیت منظم و تبلیغات، دنبال‌کننده واقعی جذب کنید. یکی از مواردی که به شدت به بازدید و تعامل استوری‌ها آسیب می‌زند، خرید دنبال‌کنندگان غیر واقعی و پولی است.

۲- محتواهای مخاطب‌پسند را شناسایی کنید

موضوع صفحه شما هر چه که باشد، مخاطب برای همان موضوع شما را دنبال کرده است؛ پس از مسیر خارج نشوید. به جای این که همه محتواهای ترند را در استوری‌های خود بگنجانید، به دنبال محتواهایی باشید که مخاطب به آن‌ها علاقه دارد. در این صورت است که می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید.

۳- منظم باشید و طبق برنامه عمل کنید

این که یک روز استوری منتشر کنید و سپس تا چند مدت هیچ فعالیتی نداشته باشید، هیچ نتیجه‌ای برای پیج شما نخواهد داشت. منظم باشید و هر روز حداقل تعدادی استوری در صفحه خود به اشتراک بگذارید. برای خود تقویم محتوایی تدوین کنید و هر هفته، بر اساس آن پیش بروید تا شاهد نتایج عالی باشید.

۴- از ویدئوها برای جذب مخاطب استفاده کنید

تجربه تولید محتوا در اینستاگرام نشان داده است که مخاطبان، محتواهای ویدئویی را بیش از هر چیزی دوست دارند. بنابراین سعی کنید در استوری خود از ویدئوهای کوتاه استفاده کنید. سعی کنید حجم ویدئوها را تا حد ممکن کاهش دهید و البته، کیفیت آن‌ها را در حد قابل قبولی حفظ کنید تا مخاطبان به راحتی بتوانند آن‌‌ها را مشاهده کنند.

ترفندهای افزایش بازدید و تعامل استوری در اینستاگرام-3

۵- از مخاطب سوال بپرسید و او را به چالش بکشید

پرسیدن سوالات ساده و کوتاه، می‌تواند نقش زیادی در افزایش تعامل استوری‌ها داشته باشد. سوالاتی بپرسید که به فعالیت شما مربوط باشند. مثلا اگر در زمینه آموزش کنکور فعالیت دارید، هر روز یک تست کنکوری چالشی در استوری منتشر کنید و پس از یک روز، پاسخ آن را در استوری دیگری به اشتراک بگذارید. این کار، باعث می‌شود مخاطبان به استوری‌های شما واکنش بیشتری نشان دهند و منتظر محتواهای بعدی باشند.

۶- از تگ‌ها و هشتگ‌ها کمک بگیرید

 

استفاده از تگ لوکیشن یا هشتگ‌های ترند که به فعالیت شما مرتبط باشند، می‌تواند روی افزایش تعامل استوری‌ها تاثیر بگذارد. البته باید نهایت دقت را در استفاده از این مورد به خرج بدهید؛ زیرا استفاده بیش از حد و بی‌مورد از آن نتیجه عکس خواهد داد.

۷- زمان طلایی پیج خود را پیدا کنید

هر صفحه‌ای با توجه به نوع فعالیت و مخاطبانی که دارد، یک زمان طلایی خواهد داشت؛ زمانی که در آن مخاطبان بیشترین فعالیت را دارند و میزان بازدید استوری‌ها بیشتر است. این زمان برای هر صفحه‌ای متفاوت است و طبق تجربه به دست خواهد آمد. بنابراین، مدتی پیج خود را زیر نظر بگیرید و ببینید کدام زمان برای انتشار استوری مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

ترفندهای افزایش بازدید و تعامل استوری در اینستاگرام-2

۸- از متن‌های طولانی استفاده نکنید

استوری برای انتقال سریع اطلاعات به مخاطب است و هر چیزی که این سرعت را کاهش دهد، برای مخاطب آزاردهنده خواهد بود. متن‌های طولانی برای انتشار در استوری مناسب نیستند؛ در صورتی که نیاز به توضیح طولانی دارید، می‌توانید از ویدئو استفاده کنید تا در زمان کوتاه‌تر، جملات بیشتری بگویید.

۹- فونت‌های ریز و رنگ‌های جیغ را برای استوری به کار نبرید

کاربران اینستاگرام اغلب از گوشی موبایل برای ورود به این برنامه استفاده می‌کنند. به همین دلیل، خواندن متن‌های ریز یا نگاه کردن به صفحه‌هایی که رنگ تندی دارند برای آن‌ها دشوار است. سعی کنید از فونت‌های ساده و خوانا و همچنین رنگ‌های خنثی و ملایم برای استوری‌های خود استفاده کنید.

۱۰-  حتما به دایرکت‌ها پاسخ بدهید

قرار نیست مخاطبان به شما بازخورد بدهند و شما هیچ پاسخی به آن‌ها ندهید! این کار به تدریج باعث می‌شود که تعداد پیام‌های شما کاهش پیدا کند و حتی دنبال‌کنندگان خود را از دست بدهید. اگر پیام‌های زیادی دارید و نمی‌توانید به تنهایی به آن‌ها پاسخ دهید، می‌توانید از یک ادمین پاسخگویی کمک بگیرید تا با سرعت و دقت بیشتری به دایرکت‌ها رسیدگی شود.

ترفندهای افزایش بازدید و تعامل استوری در اینستاگرام

سخن پایانی

استوری، یکی از بهترین انواع محتواهای اینستاگرامی است. کسانی که قصد دارند فعالیت موفقی در این شبکه اجتماعی داشته باشند و خیلی سریع رشد کنند، نباید از این بخش غافل شوند. برای افزایش بازدید و تعامل استوری‌های خود، حتما به نکاتی که در این مقاله گفته شد توجه کنید و آن‌ها را به کار بگیرید. در عین حال، به طور منظم روند رشد خود را زیر نظر داشته باشید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید خیلی سریع برای رفع آن اقدام کنید.

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *