رپورتاژ آگهی

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس؛ ۴ تفاوت اصلی که باید بدانید!

به نقل از رسانه اقتصاد آنلاین قبل از راه‌اندازی سایت وردپرس، باید در مورد پلتفرم میزبانی اطلاعات بیشتری کسب کنید. دونوع پلتفرم میزبانی وجود دارد که به صورت میزبانی لینوکس و میزبانی ویندوز تقسیم می‌شود.

سیستم عامل سرور بر عملکرد سرور تاثیر زیادی می‌گذارد. لینوکس و ویندوز از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌کنند که ممکن است با زیرساخت همه سایت‌های سازگار نباشد. در این مقاله به صورت کامل توضیح می‌دهیم که تفاوت هاست لینوکس و وردپرس در چه چیزی است؟

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس  یک محیط میزبانی وب است که از سیستم عامل لینوکس به عنوان پایه و زیرساخت خود استفاده می کند. علاوه بر این، این یک پلت فرم همه کاره و به طور گسترده ای است که به دلیل ثبات، امنیت و انعطاف پذیری شناخته شده است.

علاوه بر این، میزبانی لینوکس می تواند طیف گسترده ای از انواع وب سایت ها، از جمله سایت های HTML ایستا، برنامه های وب پویا و CMS هایی مانند وردپرس را پشتیبانی کند.

هاست وردپرس چیست؟

میزبانی وردپرس  یک راه حل تخصصی میزبانی است که به صراحت برای وب سایت های ساخته شده بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است. وردپرس محبوب ترین CMS است.

این یک وب سایت gazillion، از وبلاگ های شخصی گرفته تا پلتفرم های بزرگ تجارت الکترونیک را نیرو می دهد. هاست وردپرس عملکرد و امنیت وب سایت های وردپرسی را بهینه می کند.

۴ تفاوت اصلی هاست لینوکس و هاست ورپرس

هاست لینوکس و هاست وردپرس دو نوع هاست محبوب میان طراحان سایت و وبمستران است. هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و آشنایی با تفاوت آن سبب عملکرد بهتر حین انتخاب بهترین هاست خواهد شد.

امنیت اولین تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس

امنیت سایت یکی از مسائل مهم برای ادمین‌های سایت است و بسیاری از وبمستران به دنبال راه‌حلی برای آن هستند. هاست لینوکس به دلیل برخورداری از ویژگی‌های امنیتی قوی، یکی از محبوب‌ترین هاست‌ها به شمار می‌رود.

ماهیت منبع باز بودن سیستم عامل لینوکس به کارشناسان امنیت در سراسر جهان اجازه می‌دهد، تا به صورت مداوم اقدامات امنیتی را بررسی کنند و تکنولوژی‌های مورد استفاده خود را ارتقا دهند.

علاوه بر این محیط میزبانی لینوکس کمتر در معرض بدافزارها و ویروس‌ها قرار می‌گیرد. در حالی که سیستم عامل دیگری مانند ویندوز به سرعت تحت تاثیر این بدافزارها قرار خواهد گرفت.

پکیج نصب وردپرس دومین تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس

هاست‌های وردپرسی امکان نصب و راه‌اندازی پکیج مدیریت آسان وردپرس را فراهم کرده‌اند. این پکیج‌ها با هدف عملکرد بهتر و سرعت بالاتر ایجاد شده‌اند. این پکیج‌ها صرفا برای برای هاست‌های وردپرسی ایجاد شده‌اند و برای هاست‌های لینوکس وجود ندارد.

به روز رسانی دستی سومین تفاوت هاست وردپرسی و لینوکس

هاستینگ وردپرس معمولا شامل به‌روزرسانی‌ها و پشتیبان‌های خودکار برای وب‌سایت‌های وردپرس است، در حالی که هاستینگ لینوکس ممکن است نیازمند نگهداری دستی و مدیریت بیشتری باشد.

انعطاف پذیری چهارمین تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

هاستینگ وردپرس محدودیت‌هایی را بر روی میزان ترافیک یا منابعی که برای یک وب‌سایت استفاده می‌شود، دارد، در حالی که هاستینگ لینوکس امکان مقیاس‌پذیری بیشتری و انعطاف‌پذیری برای مدیریت منابع سرور ارائه می‌دهد.

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس از نظر قیمت

هاست لینوکس و وردپرس دو نوع مختلف از خدمات هاستینگ هستند که اختلافات زیادی در قیمت دارند. اکثر ارائه دهندگان خدمات هاستینگ قیمت ها را بر اساس منابع مورد نیاز برای هاست کردن یک وبسایت تعیین می کنند، از جمله فضای دیسک، پهنای باند، تعداد دیتابیس و دامنه های قابل مدیریت. بنابراین، هر کدام از این نوع هاستینگ می توانند به طور مجزا گروه بندی شوند.

هاست لینوکس معمولاً ارزان تر از هاست وردپرس است، زیرا هاست لینوکس به عنوان یک سیستم عامل استاندارد برای سرورها استفاده می شود و به طور گسترده ای توسط ارائه دهندگان هاستینگ پشتیبانی می شود.

از طرف دیگر، هاست وردپرس اختصاص داده شده به بهینه سازی برای نصب و اجرای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است و معمولاً بیشتر تخصصی است و این می تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

به طور کلی، اگر شما یک وبسایت ساده یا پروژه کوچک دارید، هاست لینوکس مناسب تر و ارزان تر خواهد بود. اگر دارای یک وبسایت وردپرسی پیچیده و حرفه ای هستید، هاست وردپرس ممکن است مناسب تر ولی هزینه بر تر باشد.

هاست لینوکس یا وردپرس؟ کدام بهتر است؟

به صورت کلی نمی توان گفت هاست لینوکس بهتر است یا هاست وردپرس! اما نکته‌ای که حائز اهمیت است، توجه به نیاز برای خرید هاست است. با توجه به مقایسه بالا، انتخاب بین هاست لینوکس و هاست وردپرس بستگی به نیازهای وب سایت شما دارد.

اگر وب سایت شما بر پایه وردپرس است و نیاز به کارایی و سرعت بالا دارید، هاست وردپرس مناسبتر خواهد بود. اما اگر به انعطاف پذیری بیشتر و استفاده از انواع زبان های برنامه نویسی نیاز دارید، هاست لینوکس ممکن است گزینه مناسب تری باشد. هاست وردپرس بهترین انتخاب برای سایت‌های بزرگ و پر بازدید است.

اگر امنیت برای شما اهمیت زیادی دارد بهترین گزینه برای شما هاست لینوکس خواهد بود. اگر قصد دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر مانند SSH، Cron Jobs و SSL دارید، هاست لینوکس گزینه خوبی خواهد بود. اما اگر شما تمرکز خود را بیشتر بر روی ایجاد وبسایت‌های مبتنی بر وردپرس و مدیریت آسان آن‌ها دارید، بهتر است هاست وردپرس را انتخاب کنید.

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *