دانستنیهابازاررپورتاژ آگهی

راهنمای جامع آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای

راهنمای جامع آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای

در عصر حاضر اپلیکیشن‌های موبایل به‌سرعت گسترش‌یافته و به یکی از ابزارهای مهم زندگی ما تبدیل شده‌اند. به‌‌طوری که بسیاری از کارهای روزمره ما بدون استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر نیست. کسب‌وکارهای گوناگون نیز اهمیت ساخت اپلیکیشن حرفه ای را برای حوزه فعالیت خود به‌خوبی درک کرده و بسیاری از آنان طراحی اپلیکیشن موبایل را برای کسب‌وکارشان انجام داده‌اند.

بااین‌وجود بسیاری از افراد هستند که هنوز با سازوکار طراحی اپلیکیشن اندروید و ios آشنایی ندارند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای را در پنج مرحله مختلف در اختیارتان قرار دهیم. اما قبل از هر چیز به اهمیت ساخت اپلیکیشن در کنار طراحی وب سایت خواهیم پرداخت. پس خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

*مطالعه این مقاله برای افرادی که قصد پیشرفت در کسب‌وکار خود را دارند و می‌خواهند طراحی اپلیکیشن اختصاصی خود را انجام دهند، توصیه می‌شود.


فهرست مطالب:
چرا طراحی اپلیکیشن حرفه ای برای موفقیت کسب‌وکار شما حیاتی است؟

آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای

مرحله اول: تعیین هدف و استراتژی

مرحله دوم: برنامه ریزی

مرحله سوم: طراحی اپلیکیشن موبایل

مرحله چهارم: تست اپلیکیشن

مرحله پنجم: راه اندازی برنامه

چرا طراحی اپلیکیشن حرفه ای برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است؟

چرا طراحی اپلیکیشن حرفه ای برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است؟

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم امروزه بسیاری از افراد امور روزمره خود را از طریق تلفن‌های همراه انجام می‌دهند. از سفارش تاکسی اینترنتی گرفته تا سفارش غذا. به همین دلیل مشخص شده است که ساخت اپلیکیشن موبایل در کنار طراحی سایت حرفه ای یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش جذب کاربر است. همچنین به دلیل گستردگی استفاده از تلفن‌های همراه، طراحی اپلیکیشن موبایل باعث سودآوری بالای کسب‌وکار شما نیز خواهد شد.

آموزش مراحل ساخت اپلیکیشن حرفه ای

آموزش مراحل ساخت اپلیکیشن حرفه ای

اکنون که متوجه شدید ساخت اپلیکیشن اندروید و ios چه اهمیتی برای کسب‌وکارتان دارد، وقت آن است تا به سراغ مراحل ساخت پلتفرم موبایل برویم؛ بنابراین اگر هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید نگران نباشید؛ زیرا از ابتدا تا انتهای مسیر کنار شما هستیم.

مرحله اول: تعیین هدف و استراتژی

اولین گام برای ساخت پلتفرم تلفن همراه مشخص‌کردن اهداف و برنامه کلی می‌باشد که جزو مهم‌ترین مراحل آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای است. ابتدا به این فکر کنید که چرا یک برنامه را طراحی می‌کنید؟ و قصد دارید چه کاری انجام دهید؟ همچنین برای‌آنکه بتوانید آسان‌تر به اهداف خود پی ببرید و ایجاد و ساخت اپلیکیشن را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهید می‌بایست پاسخ روشنی را برای سؤالات زیر داشته باشید:

 

۱- هدف اصلی اپلیکیشن شما چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد؟

۲- چگونه اپلیکیشن خود را برای کاربران جذاب و کاربرپسند طراحی خواهید کرد؟

۳- قصد انجام چه کاری را دارید؟ می‌خواهید کدام‌یک از مسائل مردم را با برنامه‌تان حل کنید؟

۴- چرا مردم می‌خواهند از برنامه شما به‌جای یکی از رقبایتان استفاده کنند؟

تعیین هدف‌ها و برنامه‌های روشن برای طراحی اپلیکیشن و نوشتن آن‌ها باعث می‌شود درصورتی‌که در هر یک از مراحل با مسئله‌ای روبه‌رو شدید به برنامه‌های خود رجوع کرده تا دید بهتری داشته باشید.

 

مرحله دوم: برنامه ریزی

پس از آنکه در مرحله اول پاسخ روشنی را برای سؤالات مطرح شده پیدا کردید، به سراغ مرحله دوم آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای می‌رویم که این مرحله شامل برنامه‌ریزی برای آماده‌کردن ابزار و مهارت‌های موردنیاز در مسیر ساخت اپلیکیشن موبایل است. مشخص کنید که برنامه‌هایتان چیست؟ و باید چه‌کارهایی را برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید؟ همچنین یافتن پاسخ برای سؤالات زیر می‌تواند شما را در این مرحله یاری دهد:

۱- بودجه مالی شما چقدر است؟

۲- چه مقدار زمان برای این پروژه در نظر گرفته‌اید؟

۳- نام اپلیکیشن را چه خواهید گذاشت؟


این مرحله را می‌توانید به‌عنوان نقشه راه و یک راهنمای کامل برای موفقیت در مسیر خود به‌حساب آورید.

 

مرحله سوم: طراحی اپلیکیشن موبایل

در این مرحله از آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای زمان آن فرارسیده است تا به طراحی واقعی برنامه خود بپردازید و یک پلتفرم کاربرپسند را طراحی کنید. این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که تاثیر مستقیمی بر کاربران شما خواهد گذاشت. طراحی حرفه‌ای و زیبا چیزی است که می‌تواند برنامه شما را به یک اپلیکیشن عالی تبدیل کند.

انتخاب روش ساخت اپلیکیشن
برای طراحی پلتفرم موبایل خود می‌توانید از روش‌های گوناگونی استفاده کنید. برای مثال اگر بودجه کافی ندارید و می‌خواهید هزینه ساخت اپلیکیشن خود را تا حد زیادی کاهش دهید، استفاده از اپلیکیشن سازها را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر سرمایه کافی در اختیارتان قرار دارد، با کمک شرکت‌های فعال در این حوزه، طراحی اپلیکیشن اختصاصی خود را انجام دهید.

در انتخاب شرکت طراح حتما به نمونه کار طراحی اپلیکیشن شرکت مورد نظر توجه کنید.

 

مرحله چهارم: تست اپلیکیشن

تست اپلیکیشن یکی از مراحل مهم در آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای است که در انجام آن باید دقت زیادی داشته باشید. در واقع در این مرحله می‌بایست نتیجه کار را مشاهده کنیم و کیفیت آن را بسنجیم. قبل از انتشار برنامه مطمئن شوید آنچه که ساخته‌اید همان چیزی است که ایده طراحی آن را از ابتدا در سر داشتید. هر قسمتی از برنامه باید به‌درستی کار کند و از نظر بصری جذاب باشد.

سعی کنید قبل از تصمیم‌گیری درباره انتشار اپلیکیشن، تمام بازخوردهایی ممکن را دریافت کنید. اگر با یک طراح و توسعه‌دهنده کار می‌کنید، به نکاتی که بیان می‌کند توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

مرحله پنجم: راه اندازی برنامه

اگر تمامی مراحل گفته شده را به درستی طی کرده باشید، اکنون زمان انتشار برنامه فرا رسیده‌است. شما باید فایل برنامه خود را به راحتی در مارکت‌های گوناگون مانند گوگل پلی، اپ استور، بازار،‌مایکت و… منتشر کنید تا کاربران بتوانند به برنامه شما دسترسی پیدا کرده و آن را بارگیری کنند.

زمانی که فایل اپلیکیشن خود را برای انتشار در اختیار مارکت‌های فروشگاهی گوناگون قرار دادید، انتشار آن ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد.جالب است بدانید هیچ گونه فرآیندی در فروشگاه Google Play Store وجود ندارد و ظرف چند ساعت بعد از ارائه ی اپلیکیشن به فروشگاه، این برنامه در دسترس کاربران قرار می گیرد.

اکنون که برنامه شما در دسترس عموم است، به همین جا بسنده نکنید. به بهبود و به روز رسانی برنامه خود به طور منظم ادامه دهید تا اپلیکیشن طراحی شده بتواند بهترین نتیجه را برای کاربران خود داشته باشد.

 *گزارش های خرابی یا سایر مشکلات گزارش شده توسط کاربر را به طور مکرر بررسی کنید و آن را هرگز نادیده نگیرید

 

مرحله ششم: بازاریابی

انجام تبلیغات و بازاریابی برای اپلیکیشن طراحی شده یکی از مهم ترین مراحل آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای است. چرا که برای داشتن مخاطبان و مشتریان بیشتر نیاز دارید تا افراد زیادی اپلیکیشن شما را بشناسند و رعایت اصول بازاریابی در این امر کمک شایانی را به شما خواهد کرد. همچنین اگر شما تمامی مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای را انجام دهید و فروشی را از طریق اپلیکیشن نداشته باشید، مانند آن است که پلتفرم شما وجود خارجی ندارد و عملا ساخته نشده است.

 

راهنمای جامع آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای-

جمع بندی

بسیار خب. خسته نباشید! شما به انتهای مطالعه مقاله رسیده‌اید. در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای جامع آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای را در اختیار شما قرار دهیم که راحت‌تر بتوانید در مسیر طراحی اپلیکیشن خود قدم بردارید. در انتها باید گفت فرایند طراحی اپلیکیشن ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما اگر این راهنما را مطالعه کرده باشید و تمامی مراحل گفته شده را به‌خوبی رعایت کنید می‌توانید ساخت اپلیکیشن تلفن همراه خود را به‌آسانی انجام دهید.

 

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *