همسریابی و ازدواجدانستنیها

عشق دوطرفه نشانه ها و رسیدن به آن

عشق دوطرفه نشانه ها و رسیدن به آن

عشق دو طرفه یعنی هر دو طرف بیدریغ به یکدیگر عشق بورزند. عشق دو طرفه یعنی هرکدام دیگری را مانند وجود خود دوست بدارد. لذت عشق دو طرفه در توصیف نمیگنجد. زودتر به تفاهم میرسند ، منافع مشترک دارند ولی منافعی را در نظر میگیرند که به نفع طرف مقابل هم باشد، با سلایق و علایق معشوقشان آشنا هستند. حساسیتهای روحی  او را هم  میشناسند. ترجیح میدهند از برخی خواسته های خود صرف نظر کنند تا زوجشان خوشحال تر باشد. اما این عشق زیبا آفت هایی هم دارد. رسیدن به دوست خوب و عاشق مهم است اما نگهداری از این عشق مهمتر. این رابطه همانقدر که عمیق است به همان اندازه نیز نگهداری از آن سخت است. چون روح و روان عاشق ، حساس و دلش نازک است . کوچکترین برخورد منفی بر روی این رابطه  چنان اثری میگذارد که ممکن است تا آخر عمر فراموش نشود.

عشق دوطرفه نشانه ها و راه رسیدن به آن

چه کنیم تا از این موهبت تا آخر عمر بهره ببریم؟ چطور میتوانیم از این رابطه محافظت کنیم؟ اول اینکه شک و تردید به دل راه ندهیم. به محبتهای او اعتماد داشته باشیم. حساس نباشیم. یادمان باشد ما مالک او نیستیم. روحش را آرام و آزاد بگذاریم تا بتواند به راحتی دوستمان بدارد. کسانی را که او دوست دارد ماهم دوست بداریم. به علایقش احترام بگذاریم. برای اعتقاداتش احترام قائل شویم حتی اگر با آنها مخالفیم. اگر در مورد مسئله ای تردید داریم حتما با یک نفر بیطرف مشاوره نماییم. کسی که نسبت به موضوع اشراف کامل دارد. روانشناسی عشق در حفظ آن به ما کمک میکند.

نشانه های عشق دو طرفه

نشانه های عشق دو طرفه بسیار روشن هستند

  • تفاهم
  • درک متقابل
  • به زبان نیاوردن کلمات آزار دهنده از هردو سو
  • به دنبال خوشی ها و لذت های یکجانبه نبودن
  • در پی منافع شخصی نبودن
  • دلتنگ شدن برای هم
  • تازگی داشتن برای هم
  • از حرف های هم کسل نشدن
  • در پی شاد نمودن هم بودن
  • بی توقع بودن از هم
  • برای موفقیت هم تلاش کردن
  • در پی نقطه ضعف های هم نبودن
  • در کارها با هم مشورت کردن
  • برای پیشنهادهای هم فکر کردن
  • برای خانواده های هم احترام قائل شدن

نشانه های  عشق دو طرفه در رفتار و پندار  هرکسی مشخص است. از دیگر نشانه های  عشق دو طرفه این است که حتی به شوخی به هم طعنه نمی زنند و به ناراحتی یکدیگر راضی نیستند.

عشق دوطرفه نشانه ها و راه رسیدن به آن ،مجله اینترنتی مثبت

چگونگی عشق دو طرفه

چگونگی عشق دو طرفه به این ترتیب است: وقتی دو نفر همدیگر را برای اولین بار میبینند در روح و روان آنها تغییر محسوسی بوجود می آید. قلبشان به تپش می افتد. نگاهشان برای چند لحظه به هم گره میخورد. این نگاه کمی طولانی تر از معمول میشود. پس از آن هردو به نوعی میخواهند ارتباط کلامی برقرار کنند. یا برخی با رفتارهای خاص او را متوجه علاقه خود میکنند. مثلا با دنبال کردن نگاه. دور وبر او چرخیدن. مادام در کنار او بودن و شرم داشتن در برخی مواقع. چگونگی عشق دو طرفه در طرز نگاه، طرز صحبت و رفتار کاملا مشخص میشود. اگر دو نفر عاشق هم باشند و شما آنها را ببینید در دقایق اول متوجه خواهید شد.

برخی اوقات نیز متاسفانه عشق دو طرفه واقعی نیست. این ابراز و تظاهر به عشق برای بدست آوردن موقعیت خاص یا برای مسائل مادی است. شاید طرف مقابل تا آخر عمر هم متوجه نشود. چون اینگونه افراد با برنامه ریزی و مهارت به طرف مقابل نزدیک میشوند. اینگونه افراد طعمه خود را از میان افرادی که نقطه ضعف خاصی دارند یا خیلی ساده دل هستند انتخاب میکنند. حال که صحبت از طعمه شد، بهتر است مواردی را یادآوری کنیم. برخی جوانان در دنیای مجازی برای کسانی که چاق و مسن هستند دانه میریزند. چون از روی پروفایل ها و عکسهایشان متوجه موقعیت آنها میشوند. مانند اقامت در کشورهای خارجی، ثروتمند بودن و غیره.. با تعریف و تمجید و زبانی شیرین روح و احساسات آنها را به بازی گرفته و سواستفاده میکنند. متاسفانه این رابطه دوام زیادی ندارد. چون بارسیدن به موقعیت یا خواسته هایشان او را رها میکنند.

ساخت عشق دو طرفه

ساخت عشق دو طرفه را از چند جنبه بررسی میکنیم. اگر عشق شما یک طرفه است: یا طرف مقابل شما را میتواند بپذیرد یا اصلا نمیخواهد بپذیرد. یا با شما کفو و همسطح است یا از یک یا چند جنبه با شما کفو نیست. اگر طرف مقابل شما را تا حدی میپذیرد ممکن است شما بتوانید او را عاشق خود کنید. با ابراز عشق، محبت بی شائبه و جلب احترام و اعتماد او. اگر اصلا نمیخواهد شما را بپذیرد بررسی کنید و دلیل آن را بیابید. اگر این دلیل قابل تغییر بود سعی خود را بکنید. اما اگر قابل تغییر نیست سعی شما بیهوده است. در بحث ساخت عشق دو طرفه اگر با شما کفو و همسطح است جای امیدی هست. اگر کفو و همسطح نیست حال از نظر زیبایی، سن و سال، اقتصادی و اجتماعی، عاشق کردن او ممکن است ناامید کننده باشد.

در عشقهای یکطرفه معمولا کسی که عاشق است باید مهارت بسیار زیادی داشته باشد. این رابطه معمولا به فدا شدن عاشق  می انجامد. بطور کلی وقتی میتوان یک عشق دو طرفه دلپذیر داشت که در نگاه اول هر دو برای هم دلپسند واقع شوند. در غیر این صورت عاشق کردن شخص دوم تلاش و از خود گذشتگی فراوان میخواهد. دیده شده کسی خواسته طرف مقابلش را عاشق کند وقتی به نتیجه نسبتا مطلوبی رسیده با خستگی مواجه شده است. متوجه شده است تلاشش در مقابل به دست آوردن دل او لذتی را که میخواسته به او نمیبخشد. نتیجه هدر دادن احساسات، وقت و شعور است.

عشق دو طرفه حقیقی

عشق دو طرفه حقیقی به این معنا نیست که چشم بسته عاشق شویم. اگر قلبمان برای کسی تپید با تدبیر به او نزدیک شویم. طرف مقابلمان را بسنجیم. آیا او مناسب ما هست؟ آیا میتوانیم در کنار او یک عشق دو طرفه حقیقی داشته باشیم؟ یا در کنار او بودن، جز خاطره یک شکست تلخ چیزی برایمان نخواهد داشت؟ بیاندیشیم و خود را بیجهت نیازاریم. برای کسی ارزش عاشق شدن قائل شویم که او هم به سوی ما تمایل داشته باشد. احساسات وقتی زیبا هستند که همراه با شعور به کار گرفته شوند. عشق حقیقی که از جانب دو طرف باشد مانند سواری گرفتن از اسبی است که یورتمه میرود. آرام و دلنشین که سواره، نگران افتادن از روی اسب نیست.

عشق دوطرفه نشانه ها و راه رسیدن به آن ،مجله اینترنتی مثبت

راه رسیدن به عشق دو طرفه

 راه رسیدن به عشق دو طرفه بهره گیری از علم روانشناسی و مهارت های زندگی است. بهره گیری از عقل و هوش. راه رسیدن به عشق دو طرفه احساس میخواهد و یک قلب پاک و بی آلایش. قلبی که برای کسی میتپد که لااقل او را دوست بدارد. این راه برای کسی هموار تر است که به خود احترام بگذارد. از خود یک موجود بی تدبیر نسازد که ذهن و شعور خود را زیر سوال ببرد.

با به دست آوردن موفقیتهای زیاد طرف مقابل را شیفته خود کند نه با التماس و اشک و آه. آدم ضعیف و بی تدبیر را کسی لایق عاشق شدن نمیداند. کسی که برای غرور و شخصیت خود احترام قائل میشود ناخوداگاه احترام دیگران را نیز برمی انگیزد. خودمان را دوست بداریم تا بهتر دوست داشته شویم. خودمان را، اعتقادمان را و علایقمان را. برده عشق نباشیم، عشق را بنده کنیم و از زیبایی هایش لذت ببریم.

آیا در عشق های دو طرفه تا آخر عمر رفتار رمانتیک باقی میماند؟

خیر شاید آن شور و هیجان و بیان احساسات در روزمرگی ها کمرنگ شوداما دوست داشتن قلبی معمولا باقی می ماند مگر از یکی از آنها رفتاری سر بزند که باعث سردی شود ولی باز هم ته مانده عشق کار خود را میکند.

آیا عشقهای دو طرفه نیز منجر به جدایی میشود؟

بله چون توقعات معمولا در اینگونه موارد بیشتر میشود. احساس مالکیت پدید می آید و این حس باعث دست و پا گیر شدن میشود و ممکن است به جدایی ختم شود.

کدام عشق پایه های مستحکم تری دارد؟

عشق غرق شدن در دریا و دوست داشتن شنا کردن در دریاست. دوست داشتن منطقی و عقلانی که براساس شناخت متقابل پدید می آید ماندگارتر و همیشگی تر است تا عشق های هیجانی.


متن و جملات زیبا در مورد عشق دو طرفه

هر دو میکوشند برای ادامه دار شدنش ،
هر دو خطر می کنند ،
هر دو وقت می گذارند ،
هزینه می کنند ،
هر دو برای یک لحظه بیشتر در کنار هم بودن با زمان میجنگند ،
من عاشق رابطه های دو طرفه ام.
رابطه هایی که برای هر دوطرف، ادامه اش با ارزشترین چیز دنیاست.


عشق واقعی ، عشق دوطرفه است
نه اینکه یکی به تمنا بماند و دیگری سرش جای دیگری گرم باشد.


دوطرفه نشانه ها و راه رسیدن به آن ،مجله اینترنتی مثبت 3

تو سرما بخوری
من هم می خورم !
برای دو نفر که همدیگر را دوست دارند
این یک اتفاقِ منطقی ست
نه به ویروس ها ربط دارد
نه هیچ چیزِ دیگر


دانستنیها در سایت مثبت کلیک کنید

 

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *