بازاردانستنیها

هاست دانلود چیست؛ 4 مزیت آن کدامند؟

خدمات کاملاً مدیریت شده

احتمالاً بارها در در شرایطی قرار گرفته اید که یک فایل بزرگ دارید ولی نمی تواند آن را از طریق ایمیل ارسال کنید در این زمان است و دانلود به کمک شما می‌آید اما خواست دانلود چیست و چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟ سرویس‌های میزبانی فایل، که اغلب با نام «هاست دانلود» شناخته می‌شوند، سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری هستند که فضای ذخیره‌سازی را در اینترنت به صورت پولی یا رایگان فراهم می‌کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا به صورت دقیق تر به بررسی این سوال که «هاست دانلود چیست» بپردازیم.

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود چیست؟

به نقل از وب سایت techopedia.com هاست دانلود که در انگلیسی به نام «FILE HOSTING SERVICES» شناخته میشود، یک سرویس میزبانی اینترنتی است که منحصراً برای میزبانی فایل های کاربر طراحی شده است. کلمه میزبانی نشان می‌دهد که فقط اطلاعات کاربر در قسمت پشتی برای اینترنت و خدمات مرتبط ذخیره می‌شود. داده های ذخیره شده ممکن است متعلق به یک یا چند کاربر باشد و کاربران می‌توانند بعداً از طریق FTP یا HTTP به این داده‌ها دسترسی یا بازیابی کنند.

داده‌های ذخیره‌شده می‌تواند شامل تصاویر، فیلم‌ها، صدا، فایل‌های داده، نرم‌افزار، راهنماها، آموزش‌ها یا کتاب‌های الکترونیکی باشد. ارائه دهندگان مختلف هاست دانلود فایل را با هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه ارائه می‌دهند.

پس از خرید هاست دانلود و بارگذاری یک فایل در سرور آن، سیستم یک لینک جداگانه به فایل مربوطه ایجاد می‌کند که کاربر می‌تواند  هر تعدادی از گیرندگان که بخواهد آن را ارسال کند. سپس گیرندگان می‌توانند مستقیماً از طریق مرورگرهای وب خود با کلیک بر روی لینک ارسال شده  به محتوای مربوطه دسترسی پیدا کنند.

همه نمی توانند یک سرور فایل برای ذخیره و بازیابی داده‌ها بخرند. مثل دیگر خدمات، هاست دانلود توسط بسیاری از ارائه دهندگان ذخیره سازی فایل ارائه می‌شود. هاست دانلود را می‌توان به بسیاری از خدمات فرعی طبقه بندی کرد، از جمله:

هاست دانلود نرم افزار

نویسندگان مختلف نرم افزار رایگان از این سرویس برای ارائه نرم افزار خود استفاده می‌کنند. برخی از ارائه دهندگان از گزینه های دانلود تاخیری یا عمداً آهسته برای کاربران رایگان استفاده می‌کنند و آنها را متقاعد می‌کنند تا برای دریافت سرعت بهتر می‌توانند نسخه ویژه‌ را خریداری کنند.

این سرویس همچنین برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شود. در صورتی که از زبان کد نویسی PHP استفاده می‌کنید می‌توانید از هاست لینوکس استفاده کنید. برا اینکه بدانید هاست لینوکس چیست لازم است به مقاله مرتبط و مفصل آن مراجعه کنید.

ذخیره سازی فایل های شخصی

طراحی شده برای ذخیره داده های شخصی و پشتیبان گیری از فایل های فردی، درست مانند یک سیستم ذخیره سازی شبکه. داده‌ها و فایل‌ها با رمز محافظت می‌شوند و کاربران با پرداخت هزینه های مربوطه می‌توانند داده های خود را با کاربران مجاز آپلود کرده و به اشتراک بگذارند. این فایل‌ها از طریق HTTP یا FTP قابل دسترسی هستند.

مزایای آن

مزایای آن

هاست دانلود های زیادی دارد که در ادامه به بررسی ۴ مزایای آن می‌پردازیم.

1- امنیت

مانند بسیاری از خدمات مبتنی بر ابر، امنیت برای موفقیت هر کسب و کار آنلاین در صنعت خود بسیار مهم است. همانطور که بسیاری از کسب‌وکارها به سمت سرویس‌های میزبانی دانلود و خرید هاست و دامین می‌روند، در مقایسه با بودجه محدود یک شرکت برای ارائه امنیت در سرویس اشتراک فایل داخلی یا سرویس مجازی، از مزایای بودجه‌های هنگفت ارائه‌دهنده خدمات که برای ایمن کردن سرویس آنلاین خود صرف می‌شود، به اشتراک خواهند گذاشت. به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته با سرویس‌های اشتراک‌گذاری فایل میزبانی شده، تمام داده‌های ذخیره‌شده و قابل دسترسی به‌طور امن رمزگذاری می‌شوند.

2- قابلیت اطمینان

به طور کلی، چه دسترسی به داده‌ها به صورت آنلاین یا داخلی باشد، اهمیت فعال ماندن این سرویس زمانی که چندین کارمند به داده‌ها در ساختار فایل مشترک دسترسی دارند، بسیار مهم است. هاست دانلود نه تنها یک بستر ذخیره‌سازی آنلاین امن و سریع ارائه می‌کنند، بلکه افزونگی محلی و جغرافیایی را نیز ارائه می‌دهند.

این بدان معناست که داده‌های شما در بیش از یک سرور انعکاس داده می‌شوند و همچنین گزینه انعکاس در بیش از یک مرکز داده را نیز شامل می‌شود، در صورتی که مرکز داده ارائه‌دهنده شما از کار بیفتد. به عنوان یک مزیت اضافی، داده‌ها را می‌توان به صورت محلی در شبکه خود در صورت قطع اینترنت همگام سازی کرد. همچنین نیز میتوانید از هاست پایتون برای افزایش سرعت و بهره پری سایت خود استفاده کنید.

3- قابلیت دسترسی

یکی از مزایای اصلی هاست دانلود، دسترسی به داده‌ها از طریق درایو نقشه برداری شده است. این روش به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به ذخیره یا همگام سازی هر فایل در رایانه محلی خود که شبیه به اشتراک گذاری سرور فایل سنتی است، به داده‌ها دسترسی داشته باشید، به جز اینکه داده‌ها به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند.

مزایای دیگر شامل دسترسی به داده‌ها از طریق برنامه تلفن همراه، همگام سازی با سرور برای دسترسی آفلاین و انواع برنامه‌ها برای ادغام فایل های شما با سیستم های شما است. در زمان نصب و راه اندازی سایت ممکن است به هاست وردپرس و کنترل پنل پلسک نیز رجوع کنید. برای آشنایی بیشتر درباره اینکه هاست وردپرس چیست میتوانید به مقاله مرتبط آن مراجعه کنید. همچنین پرداختن به این مسئله که Plesk چیست نیز مقوله مفصلی است که لازم است به صورت جداگانه بررسی شود.

4- خدمات کاملاً مدیریت شده

خدمات کاملاً مدیریت شده

هاست دانلود مانند سرویس‌های ایمیل تبادل آنلاین عمل می‌کنند، زیرا به طور کامل توسط ارائه‌دهنده خدمات شما مدیریت می‌شوند که سرویس شما را در حال اجرا نگه می‌دارد و با مشکلات احتمالی سرویس که پیش می‌آید مقابله می‌کند. بودجه های هنگفتی برای محافظت، نگهداری و پیشرفت خدمات نیز توسط ارائه دهنده خدمات تامین می‌شود.

نتیجه گیری

هاست دانلود گزینه آسان و ساده ای را برای کاربران در جهت اشتراک گذاری و دسترسی به فایل‌ها در شبکه فراهم می‌کند. همچنین یک راه معقول برای ایجاد یک نسخه پشتیبان مبتنی بر وب مربوط به اسناد، عکس ها، فیلم‌ها و سایر اطلاعات مهم است.

از آنجا که سرور یک ماشین مجازی را فراهم می‌کند، کاربران ممکن است اطمینان حاصل کنند که هیچ وقفه ای برای تجارت کاربران وجود ندارد. بنابراین، با استفاده از یک هاست دانلود، کاربر می‌تواند علیرغم فاصله بین کاربر و سرور، به تقریباً هر داده دسترسی داشته باشد.

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *