روانشناسی

همسر کشی و راه های مقابله با آن

در این پست از سایت مثبت قصد داریم مقاله کوتاهی درباره همسر کشی و راه های مقابله با آن را خدمت شما عزیزان ارائه بدهیم.

همسر کشی و راه های مقابله با آن

همسر کشی جرمی است که در آن زن یا مرد همسر شریک زندگی خود را به قتل می رساند در این جرم نه فقط یکی از زوجین بلکه در واقع امر خانواده قربانی اصلی ارتکاب عمل مجرمانه باید تلقی گردد چه علاوه بر اینکه مرتکب جرم تا تحمل مجازات قانونی از لحاظ روانی در شرایط بسیار نا مناسب و عذاب وجدانی به سر می برد صدمات جبران ناپذیری بر قلب و روح فرزندان خانواده نیز وارد می شود و آنان را برای تمام عمر قلب و روح فرزندان خانواده نیز وارد می شود و آنان را برای تمام عمر نا امید و سرشکسته و در پاره ای موارد به سوی انحراف و ارتکاب جرم سوق می دهد.

در همسرکشی زنان یکی از مواردی که کم تر به آن توجه ميشود ، میزان زیاد سختگيري و اطاله دادرسی یا سختگيري درخصوص طلاق زنان است. دلایلی که در قانون وجود دارد و سختی های دادگاه و اثبات عسر و حرج توان زنان را می گیرد و عموما همسرانشان هم با طلاق مخالفت ميکنند . ما از این موارد هم زیاد داشتیم که زنان وقتی خسته میشوند و تمام سعی خود را ميکنند و نمی توانند موفق شوند، تلاش ميکنند بصورت فیزیکی همسرشان را از بین ببرند و به قول خودشان از جهنم نجات پیدا کنند.

همسر کشی و راه های مقابله با آن

بیش تر مردان هستند که همسران خود را به قتل می رسانند. آمار بین زنان و مردان در این مسئله برابر نیست و زنان بیش تر در رابطه خانوادگي قربانی میشوند . در همسرکشی کلا انگیزه ها متفاوت است، ولی چند علل وجود دارد که معمولاً در بخش اعظم قتل ها شبیه است؛ یکی این که مدام در جنایت همسرکشی( خصوصا در بین مردان) پای فرد ثالثی در بین است.

این قتل ها معمولاً قتل ناموسی هستند و شوهر فکر ميکند یا می بیند که مورد خیانت واقع ميشود و بجاي پیگیری راه قانونی، در اثر خشم، اقدام به قتل همسر ميکند . علت دومی که مردان مبادرت به قتل ميکنند بحث فقر است. فقر علت تمامی جنایات است. فقر دنیوی، فقر فرهنگی می آورد و نمی شود از آن غافل شد.

همسر کشی و راه های مقابله با آن

در همسرکشی نباید از سختی های مالی غافل شد که مرد به لحاظ سختی های زندگی نمی تواند از پس خرج زن و بچه بربیاید و همسر و فرزندانش را به قتل می رساند، ولی مسأله بیش تر بدگمانی، بدبینی، حسادت و درمیان بودن پای فرد ثالث است که باعث اختلاف دو طرف ميشود و جز انگيزه های مهم براي همسرکشی است.

راه های پيش‌گيري از همسر کشی

از جمله کارهایی که میتوان انجام داد تا این خشونت ها منجر به قتل نشود ترک کردن صحنه دعوا است، آب خوردن و لحظه ای تأمل کردن تا بر غضب و عصبانیت غالب شد. و بعد در درجه نهایی طلاق آخرین و بهترین راه براي زوجینی است که نمی توانند بر مشکلاتی که با یکدیگر دارند غلبه کنند.

به زوجين پيشنهاد مي شود برای حل تعارضات و مشكلات احتمالي هميشه قبل و پس از ازدواج برای ارزيابي روابط زن و مرد و برنامه ريزي بهتر برای پيشرفت هر از چندگاه به يك مركز روانشناسي و مشاوره مطمئن مراجعه نمايند تا از وقوع حوادث احتمالي پيشگيري گردد.

تست میزان اعتماد به نفس

Ramin Ashlaqi

رامین در زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دارد ، علاقه زیادی به دنیای اینترنت و نوشتن در این فضا دارد ، دوست دارد بیاموزد و آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *