بازاردانستنیها

انواع کمپین تبلیغاتی برای سایت فروشگاهی

انواع کمپین تبلیغاتی برای سایت فروشگاهی - تصویر 1

زمانی که یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه‌اندازی می‌کنید، باید به دنبال راه‌هایی برای افزایش مشتری باشید. راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی یکی از بهترین راه‌ها برای این کار است.

شاید یکی از چالش برانگیزترین کارها در یک فروشگاه اینترنتی، پیدا کردن مشتری برای آن باشد. استفاده از کمپین تبلیغاتی اثرگذار می‌تواند منجر به موفقیت قابل توجهی برای یک کسب و کار اینترنتی شود. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انواع کمپین تبلیغاتی آشنا کنیم. در نهایت نیز به شما گفته‌ایم که چگونه می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به خوبی کسب و کار خود را تبلیغ کنید. پس اگر می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این راهنما را بخوانید.

کمپین تبلیغاتی آنلاین چیست؟

کمپین تبلیغاتی به مجموعه‌ای از فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی گفته می‌شود که در راستای اهداف مربوط به ترویج و ترقی یک برند یا کسب و کار انجام می‌شود. کمپین تبلیغاتی آنلاین نیز مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که در راستای تبلیغ کسب و کار در کانال‌های آنلاین انجام می‌شود. ابزارهای تبلیغاتی خیلی زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان سایت و کسب و کار خود را با استفاده از آن‌ها تبلیغ کرد.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی اینترنتی

همان‌طور که گفتیم، راه‌های زیادی برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی وجود دارد. با این حال در این بخش ۱۱ کمپین تبلیغاتی موثر برای ترویج کسب و کار را معرفی کرده‌ایم.

تبلیغات بنری (نمایشی)

یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی که برای سایت‌های فروشگاهی وجود دارد، استفاده از تبلیغات بنری در سایت‌های مختلف است. در این روش سایتی که می‌خواهد تبلیغ کند بنری را طراحی می‌کند و آن را در اختیار یکی از سایت‌های پربازدید قرار می‌دهد. به این شکل بنر تبلیغاتی در معرض دید افراد زیادی قرار می‌گیرد. دو نکته درباره این نوع تبلیغات وجود دارد:

  1. بنر جذابی برای تبلیغ طراحی شود.
  2. بنر در سایتی قرار بگیرد که مخاطبان هدف آن کسب و کار در آن حضور دارند.

با رعایت این دو نکته می‌توان یک کمپین تبلیغاتی بنری موفق در سایت‌های پرطرفدار راه‌اندازی کرد.

گوگل ادز

گوگل ادز یکی از راه‌های تبلیغات SEM یا Search Engine Marketing در موتورهای جستجو است که می‌تواند بسیار پربازده باشد. این نوع تبلیغات در نقطه مقابل SEO قرار دارد؛ چرا که سئو یک فرایند طبیعی، رایگان و طولانی برای دیده شدن در موتورهای جستجو است اما تبلیغ در گوگل ادز به شکل پولی شما را در نتایج اول جستجوی گوگل قرار می‌دهد.

در این نوع کمپین تبلیغاتی آدرس یک صفحه مشخص از سایت تبلیغ دهنده روی عبارت خاصی در موتور جستجوی گوگل قرار می‌گیرد و به ازای هر کلیکی که روی آن لینک می‌شود، هزینه‌ای پرداخت می‌شود. یعنی یکی از خوبی‌های گوگل ادز نیز همین است که به ازای هر بازدیدکننده از سایت هزینه پرداخت می‌شود.

انواع کمپین تبلیغاتی برای سایت فروشگاهی - تصویر 2انواع کمپین تبلیغاتی برای سایت فروشگاهی - تصویر 2

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

طبق آمار، بیشتر از نیمی از مردم جهان کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند و به طور میانگین روزانه دو ساعت از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. همین موضوع یعنی شبکه‌های اجتماعی فرصت ایده‌آلی برای بیشتر دیده شدن ایجاد می‌کند و بسیاری از سایت های از آن استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید با صفحه‌های پر مخاطب در شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی مثل اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی داخلی مثل روبیکا برای تبلیغات همکاری داشته باشید. از طرفی موضوعات و سوژه‌های روز معمولا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند؛ اگر بتوانید از این سوژه‌ها به درستی استفاده کنید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی موفقی را در این شبکه اجتماعی راه بیندازید.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا (CPC/PPC) به نوعی از تبلیغات در سایت‌های پر مخاطب گفته می‌شود که به صورت پرداخت به ازای هر کلیک انجام می‌شود. اگر به زبان ساده‌تر بخواهیم بگوییم، این نوع تبلیغ درست همانند تبلیغ بنری است؛ با این تفاوت که نحوه پرداخت آن مانند گوگل ادز و به ازای هر کلیک است. شاید پیش خودتان فکر کنید که خب گوگل بازدید کننده بیشتری دارد پس راه‌اندازی کمپین کلیکی در آن بهتر است، اما باید به شما بگوییم که اگر به صورت هوشمندانه از تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید ایرانی استفاده کنید، ممکن است بازدهی خیلی بهتری نیز داشته باشید.

ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از بهترین راه‌های راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای سایت فروشگاهی، استفاده از ایمیل مارکتینگ است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توانید به راحتی اقدام به جذب مشتری کنید. از طرفی طبق نظرسنجی‌های انجام شده در دنیا کسب و کارهایی که برای مشتریان خود ایمیل ارسال می‌کنند، کسب و کارهای مطمئن‌تری به نظر می‌رسند. شاید کاربران زیادی در ایران از خدمات ایمیل استفاده نکنند و ایمیل‌های تبلیغاتی شما را نیز نبینند، اما باز هم در صورت ایمیل مارکتینگ درست می‌توانید با کمترین هزینه کمپین موفقی را راه‌اندازی کنید.

تبلیغات موبایلی

کانال دیگری که برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی آنلاین پیش پای صاحبان سایت‌های فروشگاهی قرار دارد، استفاده از تبلیغات موبایلی است. از معروف‌ترین راه‌های تبلیغات موبایلی نیز می‌توان به تبلیغ در اپلیکیشن‌های مختلف موبایل پرداخت. احتمالا برای شما نیز پیش آمده که در موبایل خود در حال انجام یک بازی باشید و برای کسب امتیاز بیشتر، مجبور ‌شوید یک تبلیغ را تا انتها ببینید. اگر دقت کرده باشید بیشتر این تبلیغات نیز به موارد مورد علاقه شما که آن‌ها را جستجو می‌کردید ربط دارند. پس اگر هوشمند باشید، می‌توانید با استفاده از تبلیغات موبایلی نیز کمپین موفقی را راه بیندازید.

انواع کمپین تبلیغاتی برای سایت فروشگاهی - تصویر 3

اینفلوئنسر مارکتینگ

در بخش‌های قبل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را به شما معرفی کردیم، اما یکی از بهترین کانال‌های تبلیغاتی در این شبکه‌ها، اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار در دنیای مجازی هستند. اینفلوئنسرها پیج‌های عموما شخصی هستند که درباره سبک زندگی یا تخصص خود در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. این افراد معمولا دنبال‌کننده‌های وفاداری دارند که روی حرف آن‌ها حساب باز می‌کنند. اگر بتوانید اینفلوئنسر مناسبی مربوط به کسب و کار خود پیدا کنید، می‌توانید اسپانسر او شوید یا تبلیغات مناسبی را به آن اینفلوئنسر بدهید تا مشتریانی را از سمت آن اینفلوئنسر به سایت فروشگاهی خود جذب کنید.

اپلیکیشن فروشگاهی

اگر یک سایت فروشگاهی در اینترنت داشته باشید، احتمالا سایت‌های بزرگ‌تر فروشگاهی که به عنوان مارکت پلیس فعالیت می‌کنند را دیده‌اید. یکی از بهترین کانال‌های فروش و راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی این است که در این سایت‌ها به عنوان فروشنده ثبت نام کنید و از مشتریان وفادار آن فروشگاه استفاده کنید. این اپلیکیشن‌های فروشگاهی معمولا به دو صورت زیر با فروشگاه‌ها کار می‌کنند:

  1. دریافت کارمزد به ازای هر خرید
  2. دریافت مبلغی مشخص به ازای انتقال هر مشتری به سایت فروشگاهی میزبان

اگر فکر می‌کنید محصولاتی که دارید در بازار خاص هستند یا توانایی رقابت قیمتی با سایر فروشنده‌ها را دارید، این اپلیکیشن‌ها گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهند بود.

تبلیغات اسپانسری

اگر از سرویس‌های ویدیویی استفاده کرده باشید، حتما تبلیغاتی را در ابتدا یا حین تماشای ویدیو دیده‌اید. این نوع تبلیغات که با عنوان تبلیغات اسپانسری شناخته شده‌اند، یکی از کانال‌های تبلیغاتی خوب هستند که بازخورد خوبی نیز دارند. اگر علایق مشتریان احتمالی خود را شناسایی کنید و اسپانسر محتوای مورد علاقه آن‌ها شوید، می‌توانید تعداد مشتریان سایت فروشگاهی خود را به حد قابل توجهی افزایش دهید.

انواع کمپین تبلیغاتی برای سایت فروشگاهی - تصویر 4

رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از بهترین راه‌های راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری پربازدید است. در این نوع تبلیغ شما متن یا مقاله‌ای را به یک خبرگزاری یا سایت خبری معروف می‌دهید تا آن را منتشر کند. از آنجایی که متن توسط شما نوشته شده است، می‌توانید آن را به هر نحوی که می‌خواهید بنویسید.

علاوه بر این، رپورتاژ آگهی برای سایت شما بک لینک نیز می‌آورد. بک لینک به لینک‌هایی گفته می‌شود که سایت‌های خارجی به شما می‌دهند. زمانی که سایت‌های خارجی پربازدید به شما لینک می‌دهند، گوگل می‌فهمد که شما سایت معتبری دارید و نمره بهتری به آن سایت فروشگاهی می‌شود. این اعتبار بیشتر از طرف گوگل در نهایت باعث می‌شود تا سایت فروشگاهی که رپورتاژ آگهی سفارش داده است، رتبه‌های بهتری را در گوگل کسب کند. البته لازم به ذکر است که برای انتشار رپورتاژ، باید به نحوه لینک‌دهی و سایت منتشرکننده رپورتاژ هم دقت کنید تا بتوانید اعتبار لازم را از گوگل بگیرید.

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی نیز یکی از کانال‌های کم هزینه و پربازده است که می‌توانید از آن برای کمپین تبلیغاتی سایت فروشگاهی استفاده کنید. با استفاده از این روش می‌توانید با مشتریان قبلی خود ارتباط برقرار کنید و طرح‌های تخفیفی، جشنواره‌ها و… را به اطلاع آن‌ها برسانید. علاوه بر مشتریان فعلی، می‌توانید پیامک‌های مشخصی را برای کاربران جدیدی ارسال کنید تا از شما خرید انجام دهند.تبلیغات پیامکی نیز از آن دست کانال‌های بازاریابی است که اگر هوشمندانه از آن استفاده کنید، می‌توانید بازخورد خوبی نیز از آن بگیرید.

کلام آخر؛ کمپین فروش کراس کانال ایجاد کنید

تا اینجا انواع کمپین‌های تبلیغاتی را به شما معرفی کردیم. حال برای تاثیرگذاری بیشتر، بهتر است برای یک هدف از چند کانال تبلیغاتی به صورت همزمان استفاده کنید. به این نوع استفاده همرمان نیز کمپین فروش کراس کانال می‌گویند. در نهایت نیز می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس ورود کاربران از کانال‌های مختلف را رصد کنید و پربازده‌ترین روش را ببینید. به طور کلی هر کدام از روش‌هایی که در این بخش به آن اشاره کردیم، می‌توانند برای شما مفید واقع شوند. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: https://www.portal.ir/best-way-to-advertise-a-website-or-online-store

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *