دانستنیها

کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک

در این مقاله سایت مثبت چند تا از کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک را برای شما تهیه کرده است

کتابهای بسیاری درحوزه موفقیت و سرمایه گذاری وجود دارند ، اما این که کدام گزینه بهتری برای ما هست را باید از کار آفرینان بزرگ جهان بپرسیم. ایلان ماسک به عنوان یکی از کارآفرینان برتر از کتاب‌های مورد علاقه‌اش صحبت کرده است و توصیه‌هایی در مورد خواندن و مطالعه ارائه داده است. موضوع قابل تامل این است که ایلان ماسک از نظر بسیاری از منتقدان عرصه تجارت و کارآفرینی یک نابغه به حساب می‌آید. اشخاص نابغه هم هر کتابی را مطالعه نمی کنند؛ پس خواندن کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک می تواند بسیار مفید باشد.

مدیرعامل تسلا و SpaceX در دوران کودکی خود در آفریقای جنوبی چیزهای زیادی یاد گرفت، و به دنیای فانتزی جی. آر. آر. تالکین و داستان های علمی تخیلی آیزاک آسیموف علاقه زیادی داشت.

کتاب ها همیشه برای ماسک مهم بوده اند. در دوران کودکی الهام بخش او بودند ، در دوران جوانی قهرمان هایی را به او معرفی کردند، و الهام بخش او در ساختن شرکت های خود بودند.

ماسک که بیشتر اوقات کودکی خود در آفریقا را به تنهایی سپری میکرد داستان های علمی و تخیلی زیادی را می خواند. یکی از معروف ترین و کتاب مورد علاقه ماسک کتاب ارباب حلقه ها نوشته اثر جی. آر. آر. تالکین است که در تجسم و شکل گیری چشم اندار او برای آینده نقش اساسی داشت.

کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک

این مجموعه داستان ادامهٔ اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود. این کتاب طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بوده نگارش شده‌است. اگرچه این کتاب در بین خوانندگان به شکل یک سه‌گانه جا افتاده‌است، اما در ابتدا بنا بود این اثر جلد اول کتاب سیلماریلیونباشد که نویسنده به دلایل اقتصادی تصمیم به حذف جلد دوم گرفت و کتاب ارباب حلقه‌ها را در سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ در سه جلد منتشر کرد. از آن زمان تاکنون کتاب ارباب حلقه‌ها بارها تجدید چاپ شده و به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌است.

وی به نیویورکر گفت: “قهرمانان کتاب هایی که من خواندم، همیشه این وظیفه را به دوش خود می دیدند که دنیا را نجات دهند.”

کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک

 

ماسک می گوید که در سنین بین 12 تا 15 سالگی دچار «بحران وجودی» شده بود و به نویسندگانی همچون فردریش نیچه، آرتور شوپنهاور و دیگر فلاسفه غیر قابل پیش بینی روی آورد تا معنای زندگی را پیدا کند. ولی این کار کمکی به او نکرد.
بعد او با «راهنمای مسافران مجانی کهکشان» نوشته داگلاس آدامز مواجه شد، کتابی کمیک با موضوع بین ستاره ای. در این کتاب، یک ابرکامپیوتر می فهمد که «پاسخ» به زندگی معنادار عدد 42 است، ولی سؤال را هیچ وقت کسی پیدا نکرد.
این کتاب برای ماسک آموزنده بود. او در مصاحبه ای گفته، «اگر شما به درستی سؤال را طرح کنید، جواب آن آسان خواهد بود. پس زمانی که بهتر بتوانیم جهان را بفهمیم، بهتر می توانیم بدانیم که چه سؤالاتی بپرسیم.»

کتاب بعدی که ماسک آن را بسیار دوست دارد کتاب تسلا مخترع الکترونیکی است

کتاب “تسلا، مخترع عصر الکترونیکی” یکی از کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک است. دلیل این علاقه به این خاطر است که سراسر اطلاعات این کتاب در مورد قهرمان زندگی ایلان ماسک یعنی تسلا است. این کتاب به تعریف زندگی تسلا و تغییراتی می‌پردازد که او در عرصه فناوری انجام داده است. دلیل اصلی محبوبیت این کتاب نسبت به دیگر کتاب‌هایی که در مورد تسلا نوشته شده است قدرت روایت روزانه زندگی حرفه‌ای تسلا است.

عنوان کتاب بعدی که ماسک پیشنهاد می کند  برای کسانی که می خواهند در مورد سازه بدانند و در این زمینه به تبحر برسند، کتاب سازه ها: یا اینکه چرا اجسام فرو نمی ریزند است.

کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک

او وقتی که میخواست شرکت اسپیس ایکس خود را پایه گذاری کند ، نیاز داشت که در مورد اصول  اولیه موشک چیز هایی یادبگیرد. او با استفاده از این کتاب توانست مطالب مورد نظر خود را دریافت کند.

و اما کتاب بعدی که مورد علاقه ایلان ماسک هست بی ارتباط با کتاب قبلی نیست.کتاب  احتراق!: تاریخچه ای غیررسمی از موشک سوخت مایع (Ignition!: An Informal History of Liquid Rocket Propellants) اثر جان دی. کلارک. این کتاب در مورد رشد این زمینه و توضیحی در مورد نحوه عملکرد این علم است. ماسک گفته که این کتاب سرگرم کننده و جالبی هست.

کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک

 

کتاب بعدی که ماسک آن را دوست دارد، اثر رقیب او در سال 2000 است. کتاب صفر تا یک اثر پیتر تیل مدیر وقت pay pal است. این کتاب شامل دیگاه های مبارزه طلبانه تیل است.  ماسک در مود این کتاب اینگونه گفته است : «پیتر تیل چندین شرکت موفق ساخته، و کتاب صفر تا یک نشان می دهد که چگونه.»

کتابصفر تا یک نوشته پیتر تیل

کتاب بعدی سالار مگس ها نوشته ویلیام گلدینگ هست

کتاب ارباب مگس ها کتاب مورد علاقه ایلان ماسک

یکی از عجیب ترین کتاب‌هایی که می‌توان در کتابخانه هر شخصی پیدا کرد همین کتاب است. داستان این کتاب متفاوت از هر داستان دیگری است. قصه با سقوط یک هواپیما در آستانه جنگ جهانی دوم در یک جزیره دور افتاده شروع می‌شود. بعد از سقوط بدون خسارت هواپیما، گروهی از بچه‌های مدرسه از آن خارج می‌شوند و از آزادی خود از دست مسئولین مدرسه و والدین‌شان خوشحال هستند. اما به محض غروب کردن خورشید، وحشت همه جا را فرا می‌گیرد و ساعات خوش کودکان تبدیل به کابوسی هولناک در شبی تاریک و به دور از نظارت بزرگ‌ترها و حمایت آن‌ها تبدیل می‌شود. این کتاب جزو کتاب های مورد علاقه ماسک است.

ماسک همیشه در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار داده و در مصاحبه ای هوش مصنوعی را بزرگترین تهدید وجودی انسان ها دانسته. او کتاب “آخرین اختراع ما” را در مورد این زمینه از طریق تویتر معرفی کرده است. بارت نویسنده کتاب نگاهی نزدیک به آینده احتمالی هوش مصنوعی می اندازد، و فواید و مضرات آن را بررسی می کند.

کتاب آخرین اختراع ما

برنامه صبحگاهی ایلان ماسک رشته تحصیلی مدیران شرکت های بزرگ آمریکایی

 

Ramin Ashlaqi

رامین در زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دارد ، علاقه زیادی به دنیای اینترنت و نوشتن در این فضا دارد ، دوست دارد بیاموزد و آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *