بازار

بزرگترین و بهترین پارک های تهران را بشناسید

بزرگترین و بهترین پارک های تهران را بشناسید

برای بسیاری از مردم ایران، جاذبه‌های دیدنی تهران و پارک‌های بزرگ سطح شهر، کمتر شناخته‌شده است. معمولاً تهران را با ساختمان‌های مرتفع، ترافیک یا مجتمع‌های اداری و تجاری بزرگ می‌شناسند؛ اما این، تمام حقیقت تهران نیست. در لابه‌لای خیابان‌های پرازدهام و محلات قدیمی تهران، پارک‌های بسیار بزرگ و زیبایی را می‌توانید پیدا کنید که نمونه‌اش در کمتر جایی از کشور قابل مشاهده است. پارک‌هایی که نه‌تنها قدمت بالایی دارند؛ بلکه تنوع گیاهی و جذابیت‌های بصری آن، چشم هر گردشگری را به‌خود خیره می‌کنند. اگر قصد داشتید از بزرگترین پارک های تهران بازدید کنید؛ بهتر است در یک هتل مناسب نزدیک به پارک، اقامت داشته باشید تا کمتر بخاطر ترافیک اذیت شوید. یکی از این هتل‌ها، هتل استقلال تهران است که دسترسی مناسبی به جاهای دیدنی شهر دارد. قیمت هتل استقلال تهران، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و با خدماتی که ارائه می‌دهد، متناسب به‌نظر می‌رسد. در ادامه مقاله، به معرفی بزرگترین و بهترین پارک های تهران خواهیم پرداخت.

آشنایی با بزرگترین و زیباترین پارک های تهران

قبل از آنکه فهرستی از بزرگترین و بهترین پارک های تهران را به شما معرفی کنیم، بهتر است به چند نکته درباره این پارک‌ها توجه کنیم. اول اینکه هرکدام از پارک‌های تهران، معمولاً در یک منطقه شهر واقع شده‌اند؛ بنابراین برای بازدید از آن، باید مسیرهای دسترسی راحت را بلد باشید. سعی کنید هتلی را انتخاب کنید که به ایستگاه مترو یا مسیرهای اتوبوس دسترسی داشته باشد؛ همچنین فاصله کمی تا پارک موردنظر شما داشته باشد. باتوجه‌به ترافیک تهران، قطعاً بازدید از تمام پارک‌های بزرگ آن میسر نیست؛ پس جایی را انتخاب کنید که از همه‌نظر مناسب برنامه سفر شما باشد.

پارک ملت

پارک ملت تهران

پارک ملت را می‌توان شبیه‌ترین پارک ایرانی به پارک‌های اروپایی دانست. این پارک زیبا، به‌سبک پارک‌های انگلستان طراحی شده و طراح اصلی آن، شخصی به‌نام پوزن (معمار انگلیسی) بوده است. پارک ملت با مساحت تقریباً 34 هکتار، جزو بزرگترین پارک ‌های تهران است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. نام قبلی پارک ملت، پارک شاهنشاهی بوده‌ است. یکی از جذابیت‌های پارک ملت، مسیرهای پیاده‌روی و سینما گالری واقع در پارک است. در این پارک، تعدادی کافی‌شاپ و نیز فوت کورت وجود دارد. شما می‌توانید با کمک اتوبوس‌های BRT یا اتوبوس‌های پارک وی، به پارک ملت بروید.

پارک ساعی

پارک ساعی، جزو قدیمی‌ترین پارک‌های تهران است که قدمت آن به سال 42 باز می‌گردد. معمار پارک ساعی، شخصی به‌نام حسین محجوبی بوده است که این پارک را براساس باغ‌های زیبای ایرانی طراحی کرده است. پارک ساعی با وسعت 12 هکتار، مجموعه بی‌نظیری از پوشش گیاهی متنوعی است. در این پارک، چندین مجموعه قفس حیوانات مختلف و پرندگان، وجود دارد که برخی از آنها، بسیار کمیاب هستند. از جمله مجموعه‌های تفریحی و رفاهی داخل پارک ساعی، می‌توان به زمین اسکیت، پارک کودکان، سرویس بهداشتی، آلاچیق، آمفی‌تئاتر و مجسمه حیوانات اشاره کرد. علاوه‌براین، تعدادی مجموعه فرهنگی، کتابخانه و بوفه خوراکی نیز به‌منظور رفاه گردشگران، فراهم شده‌اند. شما می‌توانید از طریق اتوبوس‌های BRT تجریش یا با استفاده از تاکسی در خیابان ولی‌عصر به پارک ساعی بروید.

پارک آزادگان

پارک آزادگان، به‌عنوان بزرگترین پارک در بین پارک های تهران شناخته می‌شود. این پارک با وسعت 112 هزار هکتار، دارای کتابخانه‌ای بسیار بزرگ و نیز دریاچه مصنوعی است. تنها در یک مورد، زمین بازی کودکان، بیش از 20 هزار مترمربع وسعت دارد. جالب است بدانید که حدود یکصد گونه گیاهی و درخت در این پارک نگهداری می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است. از جمله درختان موجود در پارک آزادگان، می‌توان به کاج، اکالیپتوس، زبان گنجشک، تبریزی، شمشاد و بلوط اشاره کرد. یکی از زیبایی‌های فوق‌العاده پارک، چشم‌انداز رؤیایی دریاچه و نمای شهر است که قطعاً لحظات خاطره‌انگیزی برای شما رقم خواهد زد. از جمله تفریحات این پارک، می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، زمین فوتبال، آلاچیق، قایق‌سواری و غیره اشاره کرد.  برای رفتن به این پارک باید به میدان بسیج بروید.

پارک آبشار

در انتهای بزرگراه همت غرب و اتوبان شهید خرازی، پارک زیبایی به‌نام پارک آبشار قرار دارد که جزو بهترین پارک های تهران در مناطق شمالی است. اغلب مردم تهران برای تنفس در هوای پاک به این پارک می‌روند؛ زیرا موقعیت جغرافیایی آن، این پارک را از هوای آلوده دور نگه‌داشته است. وجود آبشار مرتفع و زیبای پارک آبشار، زیبایی آن را دوچندان کرده است. در این پارک، تعدادی آلاچیق، مسیرپیاده‌روی و برکه وجود دارد تا بتوانید لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده خود سپری کنید.

پارک شطرنج

پارک شطرنج تهران

یکی دیگر از زیباترین و بهترین پارک‌‌های تهران، پارک شطرنج است. برای رفتن به این پارک، باید به خیابان آجودانیه و نبش کوچه سیزدهم شرقی بروید. قدمت این پارک به حدود 30 سال پیش باز می‌گردد. پارک شطرنج در زمینی به مساحت 3500 مترمربع، دارای میزهای بازی شطرنج و نیز دوره‌های آموزشی شطرنج است. شهرت این پارک نیز به‌دلیل همین بازی فکری و جذاب است. اگر از قدیمی‌های تهران بپرسید؛ قطعاً این پارک را به‌خوبی می‌شناسند. یکی دیگر از جذابیت‌های پارک شطرنج، مسیر دوچرخه‌سواری طولانی آن است که قطعاً برای علاقه‌مندان به ورزش‌های هوازی، جذاب خواهد بود.

پارک آب‌و‌آتش

قطعاً یکی از زیباترین پارک‌های مدرن تهران، پارک آب و آتش است. این پارک، در خیابان آفریقا و نرسیده به چهارراه جهان کودک قرار دارد. از جمله امکانات تفریحی پارک، می‌توان به سینما، فوت کورت، پل ابریشم، فانوس دریایی، پیاده‌روی و آمفی‌تئاتر اشاره کرد. علاوه‌براین، پل طبیعت نیز که یکی از مشهورترین آثار معماری خاورمیانه است، در این پارک قرار دارد. اگر می‌خواهید با خودرو شخصی به این پارک بروید؛ باید به خیابان جردن رفته و به سمت شمال حرکت کنید. پس از آن، به بزرگراه همت رفته و پس از خروجی آن، ماشین خود را پارک کنید. یکی از هتل‌های لوکس در نزدیکی این پارک، هتل هما تهران است. با مقایسه امکانات این هتل، با هتل‌های اطراف پارک آب و آتش، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت هتل هما تهران، مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

پارک بزرگ بهمن

پارک بزرگ بهمن تهران

در محله نازی‌آباد و میدان بهمن، یکی دیگر از زیباترین پارک های تهران، جای گرفته است. پارک زیبای بهمن، شباهت زیادی به دشت‌های سرسبز شمال دارد. این پارک، جزو بهترین پارک‌های جنوب تهران است که در آن امکانات تفریحی زیادی برای گردشگران فراهم شده است. از جمله امکانات این پارک، می‌توان به سرویس بهداشتی، پارک بازی کودکان، فرهنگسرا و زمین ورزشی اشاره کرد. آب‌نمای پارک بهمن نیز، یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک است.

پارک هنرمندان

یکی از پاتوق‌های خاطره‌انگیز هنرمندان در تهران، پارک هنرمندان است که در آن می‌توانید المان‌ها و تندیس‌های جذاب و زیبایی را مشاهده کنید. این پارک، بهترین جا برای علاقه‌مندان به دنیای موسیقی است؛ زیرا در کنار بازدید از آن، می‌توانید از تماشای اجراهای خیابانی و موسیقی‌های مدرن و سنتی نیز لذت ببرید. بسیاری از هنرمندان تازه‌کار و جوان نیز برای اجرای آثار هنری خود به این پارک می‌آیند. با عبور از مسیرهای پیاده‌روی پارک، قطعاً چشمتان به تندیس‌های هنرمندانه و اسرارآمیزی خواهد خود که ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد. در این پارک، می‌توانید در کنار لذت تماشای آثار هنری ، صرف غذاهای گیاهی را بزرگترین رستوران گیاهی تهران نیز تجربه نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم فهرستی از بهترین پارک های تهران را به شما معرفی کنیم. خوب است بدانید که بازدید از تمام پارک‌های تهران کاملاً رایگان است و در کنار آن، مسیرهای دسترسی به آنها نیز با کمک مترو و اتوبوس، برای همه مردم تسهیل شده است. با این حال، اگر بتوانید هتل محل اقامت خود را در نزدیکی پارک انتخاب کنید؛ تا حد زیادی در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *