بازاردانستنیها

بهترین سایت مقایسه نهادهای مالی کدام است؟

خوشبختانه مانند سایر بخش‌های صنعت و تکنولوژی، در زمینه اکوسیستم مالی نیز کشور ما توانسته با کمک استارت آپ ها قدمی بردارد و امکان مقایسه نهادهای مالی (کارگزاری، بانک و صرافی..) با یکدیگر و اطلاع از کیفیت عملکرد و سایر شاخص‌های بنگاه‌های مالی را فراهم سازد.

بهترین سایت مقایسه نهادهای مالی کدام است؟

بنگاه هایی که مردم بدان ‌ها نیازمندند و گاهی اوقات تمام زندگی یک خانواده یا شخص در گروه عملکرد بهینه این نهادهاست. این تحول و توسعه توسط سایتی به نام «نظارت دات کام» فراهم شده است.

این سایت امکانات گسترده ای را در اختیار کاربران خود قرار داده است که بسته به نیاز مراجعه کننده، دسته بندی شده اند. در سایت ارزیابی نهاد های مالی قرار گرفته که برای سرمایه گذاران خرد و کلان، شهروندان و خانواده‌هایی که در زمینه سرمایه گذاری در بورس و ارز دیجیتال یا فعالیت‌هایی مثل آن فعال هستند، می‌توانند خدماتی را دریافت کنند که از جمله می‌توان به مقایسه نهادهای مالی و بهترین انتخاب از میان گزینه های متعدد اشاره کرد.

امکاناتی که نظارت دات کام در اختیار کاربران قرار داده:

  • مقایسه کارگزاری‌های بورس
  • مقایسه صرافی‌های صرافی های ارز دیجیتال
  • امکان قیمت لحظه ای ارز دیجیتال، بورس و طلا
  • مقالات آموزشی مالی روز ( بورس، ارز دیجیتال، فارکس و سرمایه گذاری)
  • نمودار لحظه ای ارز دیجیتال، بورس و طلا
  • عدم وجود تبلیغات آزار دهنده

معایب:

  • عدم داشتن اپلیکیشن
  • بخش اخبار در حال حاضر نسبت به رقبا ضعف زیادی دارد.
  • عدم داشتن شبکه اجتماعی تخصصی برای کاربران
  • فعال نبودن بخش مقایسه سبدگردان و صندوق های سرمایه گذاری

 انعطاف پذیری سایت نظارت در زمینه طیف‌های مختلف کاربران

سایت نظارت به عنوان اولین و معتبرترین پلتفرم دیجیتال مقایسه نهادهای مالی و هویت سنجی این نهادها، به گونه ای طراحی شده است که مراجعه کنندگان به سادگی می‌توانند با درج نام نهادهای مالی مورد نظر خود مانند انواع کارگزاری‌های رسمی و مقایسه امکانات آن با دیگر کارگزاری ‌ها بهترین را بسته به نیاز خود پیدا کنند.

با وجود این ظرفیت، کاربران با خیال راحت می توانند با کارگزاری معتبری که سایت نظارت به آن ‌ها پیشنهاد می‌دهد، کار خود را آغاز کرده و یا اگر قبلا با یک کارگزاری همکاری می‌کرده اند کار خود را با آن ادامه داده یا نسبت به تغییر کارگزاری خود اقدام کنند.

برای کسب اطلاعات و بهره مندی از خدمات سایت نظارت به آدرس این سایت به نشانی Nezarat.com  مراجعه کنید.

با نظارت‌دات‌کام ریسک ‌ها را به حداقل برسانید

به نظر می‌رسد با فعالیت حرفه ای سایت نظارت در ایران، مخاطبان بومی داخل کشور نیز این امکان را به دست آورده اند که به زبان مادری و در محیط بومی خود، دست به مقایسه نهادهای مالی داخل و حتی خارج کشور بزنند و به این وسیله ریسک‌های سرمایه گذاری و فعالیت‌های مالی خود را به حداقل برسانند.

توسعه پلتفرم نظارت و گسترش فعالیت‌های آن، جای خالی یک ابزار دیجیتال در اکوسیستم اقتصادی کشور را پر کرده است

این سایت باعث شده است فاکتورهای اعتماد عمومی نسبت به فعالیت و همکاری با نهادهای مالی بسیار ارتقا پیدا کند. از این رو می‌توان گفت که توسعه فعالیت‌های سایت نظارت یک جهش عمده بر بستر فناوری‌های دیجیتال در کشور ما محسوب می‌شود که علاوه بر غربالگری و سنجش عملکرد نهادهای مالی کشور در دو زمینه باعث رشد این اکوسیستم در کشور خواهد شد.

  • جنبه اول اثرگذاری سایت نظارت بر نهادهای مالی کشور این است که از این پس نهادهای مالی تلاش خواهند کرد با توجه به وجود یک ابزار نظارتی که منافع مالی مخاطبان خود را در اولویت قرار داده است، نقایص خود را برطرف کرده و همگام با مکانیزم ‌ها و استانداردهای مالی جهان به بهبود عملکرد خود اقدام کنند. این فرایند باعث رشد و تعالی سازوکار کلان اقتصادی کشور از نظر کیفیت و شفافیت عملکرد نهادهای مالی خواهد شد.
  • جنبه دوم اثرگذاری سایت نظارت به عنوان یک پلتفرم مقایسه نهادهای مالی کشور، این است که کاربران و سرمایه گذاران خرد، از جمله خانواده ‌ها که امکان تحقیقات گسترده و تخصصی در زمینه سنجش کیفیت کار نهادهای مالی را ندارند، می‌توانند با اتکا با امکانات گسترده و تخصصی تیم نظارت، با خیال راحت و بدون نیاز به پرس و جوهای بیشتر، بهترین نهاد مالی را در کمتر از 5 دقیقه برای استفاده در معاملات و سرمایه گذاری خود انتخاب کنند.

تحولی برای اکوسیستم مالی ایران؛ پلتفرمی که جای آن خالی بود

لازم به یادآوری است که در کشور‌های مختلف و اقتصاد‌های بزرگ دنیا، اعتبار سنجی نهادهای مالی از دیرباز به عنوان یکی از ارکان اصلی فعالیت‌های اقتصادی مردم و سرمایه گذاران محسوب می‌شده است.

پیش از این که تحول دیجیتال بخش عمده ای از فعالیت‌های اعتبار سنجی و توزیع دانش و اخبار اقتصادی برای فعالان و علاقه مندان را به حوزه وب انتقال دهد، برخی از نشریات حرفه ای به صورت انتشار مستمر فیزیکی و کاغذی، به کمک تیم کارشناسی و حرفه ای تحریریه خود، این اطلاعات را دسته بندی کرده و به صورت هفتگی یا ماهانه در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دادند.

نشریه فوربس به عنوان یکی از قدیمی‌‌ترین و معتبرترین نشریات اقتصادی و اعتبارسنجی و دسته بندی اطلاعات اقتصادی در جهان، یکی از نهادهای اطلاع رسانی بود که پیوسته به این کار اقدام می‌کرد.

البته از زمان توسعه ابزارها و اکوسیستم دیجیتال در جهان، این نشریه نیز با توسعه سایت خود توانسته است مخاطبان خود را حفظ کرده و اطلاعات مالی دسته بندی شده را به صورت سریع تر و آسان تر در اختیار خوانندگان خود قرار دهد. اکنون نشریه فوربس به نشانی  Forbes.com یکی از منابع معتبر در زمینه مقایسه نهادهای مالی و انتشار اطلاعات دسته بندی شده است.

این سایت و مجله معتبر که به انتشار لیست‌های جهانی مانند لیست ثروتمندترین افراد جهان شهرت دارد، هر ماه ضمن مقایسه بهترین کارگزاری‌های بورس و صرافی‌های ارز دیجیتال خدمات مشابه و متعدد دیگری را نیز به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

بروکر چوزر؛ یک نمونه معتبر دیگر

همچنان که گفته شد، اعتبار سنجی دقیق توانایی‌های مالی شهروندان و همین طور اعتبار سنجی کیفیت تخصصی نهادهای مالی در اقتصادهای توسعه یافته یک امر عادی و قدیمی است. این دو فاکتور باعث می‌شود که هم مردم به راحتی بتوانند با یک اعتبار سنجی ساده بهترین نهاد مالی را برای خود انتخاب کنند و هم دولت و بانک ‌ها بتوانند با یک اعتبار سنجی دقیق و سریع، از توانایی‌های مالی شهروندان برای اعطای تسهیلات یا خرید‌های اقساطی و امثال آن با خبر شده و وارد پروسه معامله یا مبادله شوند.

به عبارت دیگر می‌توان اعتبار سنجی را در تمام زوایای اقتصادی کشورهای توسعه یافته یک اهرم بسیار قوی برای شفاف سازی و کاهش ریسک‌های سرمایه گذاری هم از سوی بانک ‌ها و هم از سوی شهروندان دانست.

یکی دیگر از نهادهای مالی – رسانه ای که در زمینه مورد بحث ما دارای سابقه و شهرت جهانی است سایت     Brokerchooser است که به نشانی  Brokerchooser.com فعالیت می‌کند. در این سایت نیز کاربران می‌توانند با مقایسه خدمات کارگزاری و کلیه واسطه‌های بازرگانی فعال در سراسر کشور، بهترین نهاد مالی را برای خود انتخاب کنند. طبیعی است که این انتخاب‌، علاوه بر کیفیت و درجه اعتبار نهاد مالی، می‌تواند با گزینه ‌ها و فاکتورهای شخصی کاربر نیز همسان سازی شود.

این سایت مانند سایت ایرانی نظارت خدمات خود را بر فاکتور سادگی و سهولت بنا نهاده است. بنابراین با وارد شدن به این سایت در همان ابتدا با این سوال مواجه می‌شویم:‌ «آیا مطمئن نیستید کدام کارگزار را انتخاب کنید؟» و در ادامه کاربر سایت با این جمله ‌ها مواجه می‌شود: «با پاسخ دادن به چند سوال ساده، با حذف ساعت‌ها تحقیق کسل کننده، در وقت خود صرفه جویی کنید و کارگزار مناسب خود را در چند ثانیه پیدا کنید!». این روش تقریبا مشابه عملکرد سایت ایرانی نظارت است که با بومی‌سازی این روش‌های استاندارد بین المللی خدمات فوق را برای فارسی زبانان به ارمغان آورده است. در ادامه با این سایت ایرانی بیشتر آشنا می‌شویم.

 

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *