رپورتاژ آگهی

ترفندهای نظم بخشیدن به کشو در کوتاه ترین زمان

می‌دانیم، صبح‌های شلوغ و عجله‌ای که برای بیرون رفتن داریم، پیدا کردن لباس یا وسیله‌ی مورد نیاز توی کشوهای به‌هم ریخته کار را سخت می‌کند. اصلا بگذارید صادقانه بگوییم، کشوهای نامرتب استرس‌آورند!

اما خبر خوب این است که لازم نیست کل روز را صرف مرتب کردن کشوها کنید. با چند ترفند ساده و کاربردی که توی این مطلب بهتون یاد می‌دیم، می‌تونید در کمترین زمان نظم رو به کشوهاتون هدیه بدین. پس با ما همراه باشین!

ترفندهای نظم بخشیدن به کشو در کوتاه ترین زمان

اولین قدم برای داشتن کشوهای مرتب، تفکیک وسایل بر اساس دسته‌‌بندی‌های مشخصه. مثلا لباس‌ها رو بر اساس نوع (تیشرت، شلوار، لباس زیر و غیره)، رنگ، فصل و کاربرد (لباس راحتی، لباس بیرون و غیره) جدا کنید.

برای اینکه این دسته‌بندی‌ها گم نشه و دسترسی به وسایل راحت‌تر بشه، می‌تونید از جعبه‌های خوشگل، سبدهای تزئینی و یا حتی جداکننده‌های کشو که توی بازار موجوده استفاده کنید.

حالا بریم سراغ یه راه‌حل حرفه‌ای‌تر! توی بازار انواع و اقسام نظم دهنده کشو پیدا می‌شه که می‌تونن به مرتب موندن وسایل‌تون توی بلندمدت کمک کنن. قفسه‌های پارچه‌ای، جداکننده‌های چوبی، جعبه‌های پلاستیکی و باکس‌های تقسیم‌بندی‌شده، فقط چند نمونه از این نظم‌دهنده‌های جادویی هستن.

مهم اینه که با توجه به نوع کشو و وسایلی که می‌خواین توش بذارین، نظم‌دهنده‌ی مناسب رو انتخاب کنید. مثلا برای کشوهای عمیق، قفسه‌های پارچه‌ای عالیه ولی برای کشوهای کم‌عمق، جداکننده‌های چوبی می‌تونن انتخاب بهتری باشن.

اینجا یه فرصت عالی برای نشون دادن خلاقیت‌تونه! به جای اینکه لباس‌ها رو تا کنید، می‌تونید اونها رو لوله کنین. اینطوری فضای کمتری می‌گیرن و چین و چروک هم نمی‌شن.

برای شال و روسری‌های خوشگل‌تون هم می‌تونید از آویزون‌کننده‌های پشت در استفاده کنید. اینطوری هم مرتب می‌مونن، هم راحت‌تر می‌تونید ببینیدشون و انتخاب کنید.

برای نگهداری از لوازم جانبی ریز مثل جوراب، کمربند و دستمال گردن هم می‌تونید از کیسه‌های زیپ‌دار استفاده کنید. اینطوری توی کشو پخش و پلا نمی‌شدن و راحت‌تر پیداشون می‌کنید.

حالا که مشغول مرتب کردن کشوها هستین، یه نگاهی هم به لباس‌ها و وسایلی بندازین که دیگه استفاده نمی‌کنین. با اهدا کردن اونها به دوستانتون یا موسسات خیریه، هم به بقیه کمک می‌کنید، هم فضای بیشتری توی کشوهاتون ایجاد می‌شه.

یادتون باشه، کشوهای شلوغ نه تنها پیدا کردن وسایل رو سخت می‌کنه، بلکه باعث میشه عمر لباس‌ها و وسایلتون کم بشه. پس با اهدا کردن چیزهایی که دیگه لازم ندارین، به خودتون و وسایلتون لطف کنید.

این ترفندها به شما کمک می‌کنه توی کمترین زمان کشوهاتون رو مرتب کنید. اما راز اصلی اینه که مرتب موندن رو به یه عادت تبدیل کنید.

خب دیگه، با این راهکارهای ساده و کاربردی می‌تونین توی کمترین زمان به کشوهاتون نظم بدین و از کابینت‌های مرتب و زیبا لذت ببرین. یادتون باشه، داشتن یه خونه‌ی مرتب حس خوب و آرامش رو بهتون هدیه می‌ده.

صرف زمان کوتاه برای نظم دهی روزانه کشو ها

کشوهای به‌هم ریخته و پیدا نکردن لباس یا وسیله‌ی مورد نیاز توی صبح‌های عجله‌ای، کابوس مشترک همه ماست! میدونیم چقدر توی اون لحظات پراسترس، دقایق‌تون ارزشمند می‌شه.

خبر خوب اینه که برای داشتن کشوهای مرتب و دسترسی راحت به وسایل، لازم نیست کل روز رو صرف مرتب کردن کنید. با اختصاص دادن فقط چند دقیقه به صورت روزانه، می‌تونین به طور مرتب نظم رو توی کشوهاتون حاکم کنید.

تعهد بدین که هر شب، فقط 5 دقیقه رو به مرتب کردن لباس‌هایی که پوشیدین اختصاص بدین. این 5 دقیقه رو می‌تونین بعد از اینکه لباس خواب‌تون رو پوشیدین یا مسواک زدین، بذارین.

در این 5 دقیقه، لباس‌های استفاده شده رو تا کنید و سر جاشون بذارین. وسایل دیگه مثل کمربند، روسری یا شال رو هم توو جای مخصوص خودشون قرار بدین.

باور کنید همین 5 دقیقه‌ی کوتاه، توی بلندمدت تاثیر فوق‌العاده‌ای روی نظم کشوهاتون داره. دیگه صبح‌ها با خیال راحت می‌تونین لباس مورد نیازتون رو پیدا کنید و با آرامش بیشتری آماده بشین.

شاید روزهای اول، 5 دقیقه‌ی هر شب براتون کمی سخت باشه. اما نگران نباشین! با تکرار و تبدیل کردن این کار به یه عادت، مرتب کردن کشوها به صورت ناخودآگاه انجام میشه و دیگه براتون زمان‌گیر نخواهد بود.

پس از خودتون بخواهین که هر شب، مرتب کردن رو به یه روتین اضافه کنید. به مرور زمان می‌بینین که چقدر این کار ساده شده و چقدر از داشتن کشوهای مرتب لذت می‌برین.

برای اینکه مرتب کردن روزانه‌ی کشوهاتون حتی از 5 دقیقه هم کمتر طول بکشه، می‌تونین یه راهکار دیگه رو هم امتحان کنید. اونم اینکه، از به‌هم ریختگی بیش از حد کشوها جلوگیری کنین.

مثلا لباس‌هایی که دیگه نمی‌پوشین رو نگه ندارین. اونها رو اهدا یا رد کنید تا فضای بیشتری توی کشوهاتون داشته باشین. همچنین سعی کنید هر وسیله‌ای رو بعد از استفاده، سر جاش برگردونین. با این کار، از به‌هم ریختگی و نیاز به مرتب کردن طولانی مدت جلوگیری می‌شه.

با اختصاص دادن همین مقدار کم زمان به صورت روزانه، می‌تونین برای همیشه با کابوس کشوهای به‌هم ریخته خداحافظی کنید. به نظم و آرامش توی خونه‌تون اهمیت بدین و از این راهکارهای ساده استفاده کنین. مطمئن باشین که ارزشش رو داره!

Reza Magh

رضا از زمانی که با کامپیوتر و اینترنت آشنا شده است شیفته ی این دنیا است ، علاقه زیادی به بحث های علمی و بحث آزاد در مورد مسایل اجتماعی ، فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *