ارز دیجیتالدانستنیها

راه های شناخت بهترین رمزارزها برای معامله

راه های شناخت بهترین رمزارزها برای معامله

 راه های شناخت بهترین رمزارزها برای معامله

در حال حاضر حدود ۱۶ هزار ارز دیجیتال وجود دارد؛ اما همه این ارزها برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند. چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ در این مقاله بهترین راه برای شناسایی ارز دیجیتال مناسب را برایتان شرح می‌دهیم.

تحقیق، تحقیق، تحقیق؛ مهم‌ترین کار قبل از خرید ارزهای دیجیتال

خرید ارز دیجیتال بدون تحقیق و بررسی کافی مانند پریدن به عمیق‌ترین نقطه استخر بدون یادگیری شنا است. همه ارزهای دیجیتال ارزش خرید و سرمایه‌گذاری ندارند. بعضی از رمزارزها فقط با هدف کلاهبرداری و دزدی به وجود آمده‌اند و هیچ ارزشی از نظر مادی یا غیرمادی ندارند. شناخت ارزهای دیجیتال و تحقیق بسیار، مهم‌ترین کاری است که باید قبل از خرید یک ارز انجام دهید. مثلا برای خرید ریپل باید به جایگاه آن بر اساس مارکت کپ، وایت پیپر و اهداف پروژه آن توجه کنید.

مطالعه وایت پیپر؛ اولین گام برای شناخت ارزهای دیجیتال

بهترین راه برای شروع به دانستن بیشتر در مورد یک ارز دیجیتال، مطالعه وایت پیپر آن است. این مقاله همه آنچه را که باید در مورد ارز بدانید، را در اختیارتان قرار می‌دهد. همه موارد استفاده، مقیاس‌پذیری، برنامه‌های آینده، مشارکت جامعه و امکانات رشد از جمله اطلاعاتی است که با خواندن وایت پیپر به دست می‌آورید.

البته که وایت پیپر اطلاعاتی مانند قیمت ارز دیجیتال را به شما نمی‌دهد و فقط به توضیح موارد پایه‌ای می‌پردازد. به‌عنوان مثال، برای اطلاع از قیمت اتریوم به تومان باید از سایت‌های صرافی‌ها استفاده کنید.

در حال حاضر هزاران ارز دیجیتال در سراسر دنیا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها هیچ آینده‌ای ندارند. سرمایه‌گذاری روی کوین‌های شناخته‌شده و پایدار به احتمال زیاد، سود بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری روی ارزهای ناشناخته و بی‌ارزش دارد. برترین ارزهای دیجیتال را می‌توانید از سایت کوین مارکت کپ مشاهده کنید.

هنگام خرید ارزهای دیجیتال نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بچینید. بهتر است بین رمز ارزهای خوش‌نام و پایدار مثل بیت‌کوین، اتریوم، سولانا با ارزهای کم‌ارزش‌تر توازن برقرار کنید. به‌عنوان مثال، خرید شیبا با توجه به مارکت‌کپی که به دست آورده می‌تواند یکی از گزینه ها برای خرید باشد. اما همین مورد به‌تنهایی باز هم نمی‌تواند نشان‌دهنده سودآوری در خرید یک ارز دیجیتال باشد و باید سایر موارد را هم در نظر بگیرید.

اهداف پروژه‌های ارز دیجیتال؛ نشانه‌ای برای آینده‌دار بودن یا نبودن یک ارز

هرکدام از ارزهای دیجیتال با یک هدف خاص و برای حل کردن یک مشکل به‌خصوص به وجود آمده‌اند. بالا بودن ارزش بازار یک ارز دیجیتال به‌معنای برتر بودن آن نسبت به سایر ارزها نیست. گاهی اوقات یک رمز ارز به‌خاطر پروژه شگفت‌انگیزی که دارد، در طول زمان ارزش بالایی به دست می‌آورد. به همین خاطر بررسی گذشته و آینده ارز دیجیتال موردنظرتان می‌تواند شناخت بسیار خوبی نسبت به آن به شما بدهد.

قبل از خرید یک ارز دیجیتال، در مورد مزایا و کاربردهای توکن موردنظر تحقیق کنید. ارزهایی که با قصد حل کردن یک مشکل به وجود آمده‌اند، معمولا آینده درخشان‌تری دارند. بنابراین سرمایه‌گذاری روی چنین ارزهایی می‌تواند شما را به سود بالایی در آینده برساند.

با مشورت با تریدرهای حرفه‌ای، از انتخاب خود مطمئن شوید! راه های شناخت بهترین رمزارزها برای معامله

بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند هر لحظه سرمایه‌گذاران این حوزه را شگفت‌زده کند؛ اما تریدرهای حرفه‌ای و افراد باتجربه بیشتر اوقات اتفاقات این بازار را پیش‌بینی کرده و خود را برای مقابله با چالش‌ها آماده می‌کنند.

مشورت با افراد آگاه شاید برای سوال چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم، ساده‌ترین جواب باشد. اما یافتن چنین افرادی کار آسانی نیست. صادق بودن و داشتن تحلیل‌های درست از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که تریدر موردنظر شما باید داشته باشد.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال؛ دو بال برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

شناخت ارزهای دیجیتال به تحقیق و مطالعه محدود نمی‌شود. ابزارهای مفیدی در بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌توانید برای خرید سودآورترین ارزهای دیجیتال از آن‌ها کمک بگیرید. تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دو مهارت مهمی هستند که به شناخت بیشتر ارز دیجیتال کمک می‌کند.

اخبار منتشرشده، قوانین، سندها و گزارش‌های مربوط به ارز دیجیتال که نشان‌دهنده ارزش بنیادی آن هستند در دسته تحلیل فاندامنتال قرار می‌گیرند. تحلیل تکنیکال روشی است که در آن از نمودارها و ابزارهای مختلف برای پیش‌بینی قیمت یک ارز در آینده استفاده می‌شود.

شناخت بهترین رمزارزها برای سرمایه‌گذاری

چگونه بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟

اینکه چگونه بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم کاملاً بستگی به تجربه و همچنین استراتژی معاملاتی شما دارد. به صورت کلی دو دیدگاه برای معاملات وجود دارد: بلندمدت و کوتاه‌مدت.

درصورتی‌که هنوز حرفه‌ای نیستید و به اصول معامله تسلط ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با خرید رمزارزهای جدید ریسک نکنید بلکه چند تا از ارز‌های دیجیتال کاملاً شناخته شده مانند بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو یا بایننس‌کوین را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت انتخاب کنید.

معمولاً ارزشمندترین ارزهای دیجیتال ۲۰ ارز اول لیست coinmarketcap.com بر اساس ارزش معاملات هستند. با دنبال‌کردن اخبار این ارزها می‌توانید موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی شناسایی کنید. برای این کار خبرگزاری‌های معتبری مثل cointelegraph.com، coindesk.com، mihansignal.com  ، tradingview.com را دنبال کنید. این سایت‌ها معمولاً جدیدترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنند و فرصت‌ها و ریسک‌های سرمایه‌گذاری را برایتان قرار می‌دهند. همچنین در برخی موارد اعضای تیم‌های توسعه پروژه‌های جدید در توییتر اخبار مفیدی را منتشر می‌کنند که با عضویت در این شبکه اجتماعی می‌توانید پیش از بقیه از آن خبردار شوید.

تحلیل گران اعلام کرده‌اند:

در سال جاری روند مثبت رشد ارزهای دیجیتال ادامه خواهد یافت. با گسترش روزافزون کاربرد این ارزها در کارهای روزمره و نیز صنایع مختلف انتظار می‌رود تقاضا برای ارزهای دیجیتال و به‌خصوص بیت‌کوین و اتریوم که سرآمد این حوزه هستند در سال جاری افزایش قابل‌توجهی داشته باشد و این عوامل در نهایت به افزایش چشمگیر قیمت این دارایی‌های دیجیتال منجر گردد.

همچنین تحلیل گران میهن سیگنال پیش‌بینی کرده‌اند که:

« قیمت بیت‌کوین در ۱۲ ماهه آینده به صدهزار دلار خواهد رسید؛ لذا انتظار می‌رود بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به بیت‌کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر اختصاص دهید.»

آیا دوج کوین، شیبا و توکن‌های جدید بخریم؟

این‌گونه توکن‌ها بر اساس شوخی‌های اینترنتی به وجود آمده و خریدوفروش آنها ممکن است در ابتدا با سود زیادی همراه باشد. اما بعد از گذشت مدتی شاید ضررهای غیر قابل جبرانی به شما وارد کند؛ لذا توصیه می‌شود اگر قصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پرریسک را دارید حتماً با استفاده از اصول مدیریت سرمایه، بخش ناچیزی از سبدتان را به این نوع دارایی‌ها اختصاص دهید. راه های شناخت بهترین رمزارزها برای معامله

چگونه پروژه‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را تشخیص دهیم؟

اگر پروژه رمزارزی این شرایط را داشت می‌توانید کلاهبرداری بودنش را تشخیص دهید:

  • اگر حساب شما بعد از مدتی مسدود شده است و نمی‌توانید وارد حساب خود شوید.
  • وب‌سایت صرافی برای مدتی باز نمی‌شود و یا اعلام می‌شود وب‌سایت هک شده است.
  • عدم وجود اطلاعات اعضای تیم توسعه‌دهنده پروژه در لینکدین یا توییتر
  • گزارش کاربران در تالارهای گفتمان معتبر ارز دیجیتال
  • پولی از حساب شما بدون اطلاع خارج شده است.
  • پشتیبانی جواب شما را نمی‌دهد.

 

معایب و مزایای بهترین صرافی های ارز دیجیتال

Ramin Ashlaqi

رامین در زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دارد ، علاقه زیادی به دنیای اینترنت و نوشتن در این فضا دارد ، دوست دارد بیاموزد و آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *