ارز دیجیتالدانستنیها

برترین روش های معامله ارز دیجیتال

ما در این مقاله از سایت مثبت به معرفی برترین روش های معامله ارز دیجیتال می‌پردازیم که تحلیل‌گران مطرح بازار استفاده می‌کنند. پس در ادامه با معرفی بهترین استراتژی‌ های ترید ارز دیجیتال همراه ما باشید تا مسیر ترید و فعالیت حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال برای شما هموارتر شود.

برترین روش های معامله ارز دیجیتال

درست است که برخی از این سبکها ویژگی های مشترکی دارند، اما تقسیم بندی ما به طور کلی از سریعترین نوع معامله ، اسکالپینگ ، شروع شده و به بلندمدت ترین نوع ، یعنی سرمایه گذاری ختم میشود. هر فرد میتواند سبک متناسب با خودش را انتخاب کند. البته افراد میتوانند بر اساس هدف و دارایی خود سبکهای متفاوت را ترکیب کنند.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه کدام سبک برای شما بهتر جواب می دهد ، این است که آنها را امتحان کنید. و با خودتان در مورد میزان کارآیی و تأثیر سبک بر تعادل عاطفی و منطقی خود رو راست باشید.

برترین روش های معامله ارز دیجیتال

ترید لحظه ای(scalping)

برترین روش های معامله ارز دیجیتال

«اسکالپینگ» (Scalping) که اصطلاحاً به عنوان نوسان‌گیری در بازار‌های مالی هم از آن یاد می‌شود، می‌تواند استراتژی خوب و سودآوری برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال باشد. معامله‌گران در استراتژی اسکالپینگ از نوسانات لحظه‌ای بازار سود می‌گیرند و طبق گفته‌ی کارشناسان اگر بتوانید اسکالپینگ را به درستی پیاده‌سازی کنید، سودهای خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال به دست خواهید آورد.تریدرهایی که این روش را انتخاب میکنند، انسانهای بسیار فعالی در این حوزه میباشند.چرا که اسکالپینگ مستلزم پیگیری لحظه ای قیمتها و البته دنبال کردن خبرها و پیشامدهای بازار است.اسکالپر میخواهد از نوسانات کوچک بازار سود کسب کند پس محاسبه هزینه معاملات ( کارمزدها) از ضروریات به حساب می آید.

به بیان ساده در این روش شما با شناسایی نوسانات قیمت معامله باز می‌کنید و به محض دریافت میزان مشخصی سود از بازار خارج می‌شوید. سود دریافتی از هر معامله بسیار ناچیز است. اما از آنجایی که تعداد زیادی از معاملات در طول یک روز بسته می‌شوند، مجموع سود دریافتی قابل توجه خواهد بود.

به طور کلی می‌توان گفت که هر چه تایم فریم معاملاتی کوتاه‌تر باشد، بهتر است. حداکثر زمانی که صرف یک معامله می‌شود، بیشتر از یک ساعت نیست. معامله‌گرانی که استراتژی اسکالپینگ را به کار می‌گیرند، به هیچ عنوان دنبال کسب سود بالا در هر معامله نیستند. چیزی که اهمیت دارد، تعداد معاملات است. البته پیاده‌سازی استراتژی اسکالپینگ و نوسان‌گیری از بازار ارزهای دیجیتال اصلا کار ساده‌ای نیست. شما باید به قدری با روند و ساختار بازار آشنایی باشید که بتوانید بهترین زمان را برای ورود و خروج از بازار قبل از سایر معامله‌گران شناسایی کنید. جالب است بدانید که برخی از افراد حتی در عرض چند ثانیه معاملات خودشان را انجام می‌دهند. برترین روش های معامله ارز دیجیتال

یکی از مزایای اصلی استراتژی اسکالپینگ تایم فریم‎‌های معاملاتی بسیار کوتاه آن است. بدین صورت اگر به هر دلیلی تحلیل شما اشتباه باشد، میزان ضرر هم ناچیز خواهد بود و می‌توانید سریعا از بازار خارج شوید. می‌توان گفت که معامله‌گران با استفاده از استراتژی اسکالپینگ، کنترل بیشتری به شرایط بازار دارند.

ترید یا خرید و فروش روزانه (day trading)

قطعاً معاملات روزانه از میان روش های دیگر از مشهورترین استراتژیها به حساب می آیند. day trading اغلب یک اسم مستعار برای خود تجارت فعال است. همانطور که از نامش پیداست به خرید و فروش اوراق بهادار در یک روز گفته میشود. پوزیشن ها در همان روزی که باز میشوند ،بسته خواهند شد. پس هیچ پوزیشنی تا روز بعد باز نخواهد ماند. یعنی شما به عنوان یک تریدر هیچ ارز دیجیتالی را نگه داری نمیکنید و تمامی سهم های خود را به فروش میرسانید.

معمولاً تریدرهای حرفه ای طرفدار این نوع معاملات هستند. درست است که کسب درآمد از نوسانات قیمت ارز می تواند بسیار پر سود و کم خطر باشد، اما مستلزم پیگیری لحظه ای وضعیت بازار و اخبار منتشر شده است. چرا که این بازار بسیار پر نوسان است و قیمت ارز های دیجیتال با انتشار هر خبر صعود و نزول غیر قابل انتظاری را تجربه خواهد کرد.

معاملات معکوس (Reverse trading)

یکی از استراتژی‌های سودآور در بازار ارزهای دیجیتال است. برای مثال فرض کنید که روند قیمت بیت کوین طی یک بازه‌ی زمانی صعودی بوده، معامله‌گران در روش Reverse trading با استفاده از ابزارهای تخصصی و بررسی الگوهای مختلف روند را نزولی پیش‌بینی می‌کنند و سریعاً وارد معامله می‌شوند. برخی از افراد هم با پیش‌بینی بالاترین و پایین‌ترین قیمت ارزهای دیجیتال معاملات خود را مدیریت کرده و سود به دست می‌آورند.

البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در صورت پیش‌بینی غلط روند، ضرر قابل توجهی را متحمل خواهید شد. پس پیاده‌سازی استراتژی معاملات معکوس مختص به افراد با تجربه‌ای است که اطلاعات کافی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشند چرا که در غیر این صورت به کارگیری Reversal trading برای شما سودآور نخواهد بود. برترین روش های معامله ارز دیجیتال

در حقیقت معامله‌گران در این استراتژی با توجه به اطلاعاتی که از سطوح حمایت و مقاومت دارند، عمل می‌کنند. به طور کلی وقتی قیمت ارز دیجیتالی نزدیک به سطوح حمایت باشد، احتمال افزایش قیمت وجود دارد. از سوی دیگر وقتی که ارز دیجیتال با قیمتی نزدیک به سطوح مقاومت معامله شود، روند نزولی پیش‌بینی می‌شود. پس می‌توان گفت که آشنایی با ساختار کلی بازار و در نظر گرفتن سطوح حمایت و مقاومت پیش‌بینی روند قیمت را برای شما آسان‌تر می‌کند.

موقعیت گیری (position trading)

برخی فکر میکنند موقعیت گیری استراتژی خرید و نگه داری سهام است نه معامله فعال. در صورتی که اگر یک تریدر حرفه ای از این استراتژی استفاده کند نوعی معامله فعال خواهد بود.در این نوع معاملات تریدر ها نمودارهای بلند مدت تر مثلاً روزانه یا حتی هفتگی را به جهت شناسایی روند بازار بررسی میکنند. پس چنین معاملاتی ممکن است تا هفته ها یا حتی بیشتر به طول انجامند. این مسئله دقیقاً بستگی به روند بازار دارد.

تریدر های فعال در این زمینه برای تشخیص روند بازار به دنبال کندل های higher highs و lower highs میگردند. سووینگ تریدرها با دنبال کردن این امواج میخواهند هم از حرکات نزولی و هم از حرکات صعودی سود ببرند.درست است که ترند تریدرها هم به دنبال پیدا کردن جهت بازار هستند اما آنها سعی نمیکنند قیمتها را پیش بینی کنند.

آنها معمولاً زمانی که از روند بازار مطمئن میشوند پوزیشن خود را ثبت میکنند. و وقتی روند شکسته میشود پوزیشنشان را میبندند. این بدان معناست که در دوره هایی که نوسان بازار زیاد است، انجام معاملات بر حسب روند بازار دشوارتر است و به طور کلی تعداد موقعیت های آن هم کاهش می یابد.

مومنتوم (Momentum trading)

یکی از استراتژی‌های ساده برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. به طور کلی در روش مومنتوم افراد سوار بر موج نوسانات قیمت، سود به دست می‌آورند.

جالب است بدانید که حجم معاملات یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در استراتژی مومنتوم است. بدین صورت که تریدرهای سوار بر موج صبر می‌کنند تا به محض رسیدن حجم معاملات به یک میزان مشخص از بازار خارج شوند. اما به خاطر داشته باشید که استفاده از اندیکاتور مناسب و تحلیل درست روند قیمت کار هر کسی نیست. همین موضوع تشخیص زمان درست برای خروج از معاملات را برای کسانی که تجربه‌ی چندانی در بازار ارزهای دیجیتال ندارند، سخت کرده است. برترین روش های معامله ارز دیجیتال

فیدینگ (Fading trading)

«فِیدینگ» (Fading trading) هم یک از استراتژی‌هایی است که غالبا توسط متخصصان و فعالان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بیشتر افراد از آن به عنوان یکی از روش‌های پر ریسک برای ترید ارزهای دیجیتال یاد می‌کنند. معامله‌گران در استراتژی فیدینگ روند معکوس را در بازار شناسایی و پیش‌بینی می‌کنند.

داشتن اطلاعات کافی و پیش‌بینی درست روند قیمت در استراتژی فیدینگ، سود قابل‌توجهی را برای شما به همراه دارد. اما از سوی دیگر اگر بدون آگاهی به فکر پیاده‌سازی چنین روشی بیفتید، ضررهای غیر قابل جبرانی متحمل خواهید شد.

پس بهتر است که با عملکرد محتاطانه از هرگونه ضرر احتمالی جلوگیری کنید. فیدینگ بیشتر در بازارهای پر نوسان مانند ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه به اخبار و دیدگاه‌ افراد مطرحی مانند ایلان ماسک، تحلیل بازار را در روش فیدینگ آسان‌تر می‌کنند.

هولد کردن- هادل (hodling)

معمولاً کاهش ناگهانی قیمت ارز دیجیتال محبوبی مانند بیت کوین احساس ترس را در دل افراد زنده می‌کند و موجب می‌شود از خرید و سرمایه‌‌گذاری در بیت کوین خودداری کنند. اما افراد با تجربه اتفاقاتی از قبیل افت شدید قیمت را یک فرصت مناسب برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند و از شرایط پیش آمده نهایت استفاده را می‌کنند.

به طور کلی می‌توان گفت که قابلیت‌ ارزهای دیجیتال مطرح بازار به قدری بالا است که هیچ چیز نمی‌تواند مانع پیشرفت آن‌ها در دراز مدت باشد. پس عواملی مانند توییت چهره‌‌های مردمی و مشهور یا اخبار ممنوعیت ارزهای دیجیتال در برخی از کشورها تنها در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، روند قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هیچ یک از بازارهای مالی تا به حال نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتال را تجربه نکرده است.

علاوه بر تمام نکاتی که گفته شد، تجربه ثابت کرده که قیمت بیت کوین حتی بعد از کاهش‌های چندین هزار دلاری، دوباره به قدری افزایش پیدا می‌کند که ضرر سرمایه‌گذارن به کلی جبران شود. بنابراین برخی از تریدرها به هنگام مشاهده‌ی روند نزولی قیمت، ارزهای دیجیتال آینده‌دار را شناسایی و خریداری می‌کنند. برخی از ارزهای دیجیتال تنها طی یک بازه زمانی چند ماهه، رشد می‌کنند و سرمایه‌ی افراد به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

به طور کلی می‌توان گفت که ریسک شناسایی و سرمایه‌گذاری در برخی از ارزهای دیجیتال به نسبت سایر استراتژی‌های معاملاتی کمتر است. همین موضوع باعث شده تا افرادی که آگاهی و تجربه‌ی کافی برای تحلیل روند قیمت در بازه‌های زمانی کوتاه را ندارند، این روش به کار بگیرند. شما همچنین می‌توانید نرم‌افزارهایی را که کاهش ناگهانی و رسیدن قیمت به یک حد مشخص را سریعا اطلاع‌رسانی می‌کنند، بر روی تلفن همراه یا سیستم کامپیوتری خود نصب کنید.

می‌توان گفت کسانی در بازار برنده هستند که سریع‌تر از سایر افراد موقعیت‌های خرید را شناسایی و به بازار ورود پیدا کنند. حتی در برخی از موارد افزایش قیمت معمولا تنها چند دقیقه بعد از کاهش ناگهانی قیمت اتفاق می‌افتد. معامله‌گران با طراحی ربات‌های اختصاصی به محض مشاهده‌ی روند نزولی قیمت ارز‌ دیجیتالی مانند بیت کوین را به صورت خودکار خریداری می‌کنند. البته ناگفته نماند که ساختار پیچیده و پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال موجب شده که حتی کارشناسان این حوزه نتوانند تحلیل درست و دقیقی از شرایط ارائه دهند.

«معاملات فرکانس بالا» (High frequency trading)

به عنوان یکی از پیچیده‌ترین استراتژی‌ها شناخته می‌شود. اما با این حال سودهای قابل توجهی را برای فعالان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به همراه دارد. به طور کلی در معاملات فرکانس بالا تمام فرایند به صورت خودکار و توسط کامپیوترهای تخصصی انجام می‌شوند. معامله‌گران برای پیاده‌سازی این استراتژی از تجهیزات تخصصی استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که تکنولوژی در دنیای امروز به قدری پیشرفت کرده که شما می‌توانید تمام استراتژی‌هایی که در این مقاله بررسی شد را در قالب الگوریتم در بیاورید و معاملات فرکانس بالا پیاده‌سازی کنید. در حقیقت کامپیوترها با مشاهده‌ و تحلیل روند بازار به صورت خودکار وارد معامله می‌شوند.

مزیت رقابتی معاملات فرکانس بالا در مقایسه با سایر استراتژی‌ها سرعت بسیار بالای آن‌ است، زیرا حتی تحلیل‌گران با تجربه در بازار ارزهای دیجیتال برای پیش‌بینی روند قیمت چندین فاکتور مختلف بررسی کرده و بعد به معاملات ورود پیدا می‌کنند. اما عملکرد خودکار این استراتژی باعث شده تا تمام مراحل تنها در عرض چند ثانیه انجام شوند. پس معامله‌گران عملا هیچ دخالتی در این بین ندارند.

از آنجایی که همه چیز با سرعت انجام می‌شود، سود دریافتی از هر معامله بسیار ناچیز است. اما تعداد بالای معاملاتی در طول یک روز موجب می‌شود تا مجموع سود دریافتی قابل توجه باشد. شما برای بکارگیری این شیوه‌ی معاملاتی باید آزمون و خطاهای زیادی را پشت سر بگذارید. البته ناگفته نماند که رسیدن به یک الگوریتم قابل اطمینان و سودآور که در دنیای غیر قابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال کارایی داشته باشد، اصلاً کار ساده‌ای نیست. در حقیقت بهتر است که قبل از انتخاب استراتژی معاملاتی خودتان تمام جوانب را به درستی بسنجید، برای مثال زمانی را تصور کنید که خطای سیستمی در کامپیوتر شما به وجود بیاید و معاملات در بازه‌های زمانی غلط باز شوند. اگر نگاهی منطقی داشته باشید می‌بینید که این استراتژی علاوه بر سودآوری بالا، روشی پر ریسک برای فعالیت در بازارهای مالی است.

سرمایه گذاری ( investing )

سرمایه گذاری به تبدیل سرمایه به یک یا چند نوع دارایی گفته میشود؛ هدف سرمایه گذاران از این فعالیت رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده است. در علم اقتصاد هم، سرمایه‌گذاری یعنی خرید کالایی که در حال حاضر استفاده ای ندارد. اما در آینده فرد به آن نیاز پیدا خواهد کرد. و آن کالا برای او سودآور خواهد بود.

کاربران حوزه رمز ارز هم میتوانند با خرید و نگه داری یک یا چند ارز دیجیتال برای مدت طولانی،به سود برسند.

سحن پایانی!

استراتژی‌های زیادی برای فعالیت و کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. اما در حقیقت هر کاربر باید با آگاهی و توجه به اهداف شخصی خود، یک استراتژی را برگزیند.

راه های شناخت بهترین رمزارزها برای معامله اصطلاحات پرکاربرد ارز دیجیتال

Ramin Ashlaqi

رامین در زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دارد ، علاقه زیادی به دنیای اینترنت و نوشتن در این فضا دارد ، دوست دارد بیاموزد و آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *