دانستنیها

رشته تحصیلی مدیران شرکت های بزرگ آمریکا

در این پست از سایت مثبت رشته تحصیلی مدیران شرکت های بزرگ آمریکا مورد بررسی قرار میگیرد

باورش می تواند سخت باشد اما بیشتر رِییسان شرکت های بزرگ و معروف آمریکا قبل از تبدیل شدن به افراد معروف مثل بقیه فقط دانشجو های معمولی بودند البته با استعداد فوق العاده!

آنها نیز مثل بقیه مجبور بودند تعادلی بین  مطالعه برای امتحانات، رفتن به تفریح با دوستان و برنامه ریزی برای بقیه زندگی شان برقرار کنند.

پس در نهایت آنها چه رشته ای را خواندند که باعث شد سکان دار شرکت های بزرگ کشور آمریکا بشوند؟

معلوم شده که هیچ راه مشخص و واضحی نیست که این مدیران ارشد را در این موقعیت قرار داده است. اما اکثر این مدیران در رشته های تکنولوژی، ریاضیات و مهندسی داری مدرک کارشناسی ارشد هستند. بعضی ها حتی مدرک بالاتری نیز دارند اما از میان همه این  افراد یک نفرشان از دانشگاه ترک تحصیل کرده است!

رشته تحصیلی مدیران شرکت های بزرگ آمریکا

ایلان ماسک Elon musk

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

او تحصیلات خود را در دانشگاه پرتوریا آفریقا شروع کرد اما پس از پنج ماه دانشگاه را رها کرد و به کانادا رفت.او به مدت یکسال در کارخانه چوب مشغول به کار شد و سپس برای تحصیل به دانشگاه کویینز کنادا رفت و دوسال بعد به دانشگاه پنسیلوانیا امریکا پیوست و لیسانس خود دررشته های اقتصاد و فیزیک گرفت. وی در مصاحبه اخیر خود در  مورد دانشگاه گفته است که دانشگاه بیشتر محل خوشگذرانی است و برای یادگیری همه چیز مجانی است. او همچنین در مورد استخدام شرکت خود گفته است که ” سعی میکنم مدرک دانشگاهی زیاد موثر نباشد. اما این به این نیست که افراد کلا مدرک نداشته باشند بلکه شخص باید ارای مدرک خاصی باشد که بتوان فهمید طرف دارای استعداد خاصی هست

وی کارآفرین و شخص نامی در زمینهٔ تجارت است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس اکس ؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات تسلا آی ان سی؛ بنیان‌گذار د بورینگ کمپانی ؛ و بنیان‌گذار مشترک نیورالینک  و اوپن آی است. ماسک یک میلیاردر و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

جان استامپف (john Stumpf)

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

 

بیش از سه دهه پیش استامپف به عنوان اسبق شرکت well fargo (شرکت هلدینگ خدمات مالی و بانکداری آمریکایی چندملیتی است، که چهارمین بانک بزرگ ایالات متحده آمریکا) پیوست. اما قبل از این ها مدرک لیسانسش در رشته مالیات در دانشگاه cloud state   ایالت  مینوسوتا گرفت. بعد ها وی از همان دانشگاه مدرک MBA  یا همان مدرک مدیریت مالی را گرفت. ولز فارگو هم‌اکنون بزرگترین بانک جهان بر پایه میزان ارزش بازار سرمایه، به‌شمار می‌آید. استامپف عضو هیت مدیره  شرکت نفتی شورورن  ، ویزا کارت  و شرکت خرده‌فروشی تارگت  ، همچنین موزه هنرهای سنفرانسیسکو می‌باشد.

 جف بزوس jeff Bezos

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

دقیقا هشت سال پس از فارغ التحصیل از دانشگاه پرینستون او سایت آمازون رو پایه گزاری کرد که به غول شرکت های  الکترونیکی تبدیل شده است. در طول مدت زمانی که وی در دانشگاه بود از رشته های مهندسی برق و کامپیوتر فارغ التحصیل شد.

جفری ایملت (Jeffry Immelt)

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

وی مدرک دانشگاهیش در رشته ریاضیات از دانشگاه دارتموس وچهار سال بعد مدرک مدیریت مالی از دانشگاه هاروارد را به دست آورد. وی هم‌اکنون رییس هیات مدیره  و مدیر عامل اجرایی شرکت جنرال الکتریک  می‌باشد و عملاً سکان رهبری این شرکت بزرگ را، در دست دارد.

الکس گرسکی Alex gorsky

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

 

مدیر عمل شرکت J&J قبل از دریافت درجه کاپیتانی در ارتش کارشناسی رشته مهندسی و فناوری را در دانشکده نظامی نیویورک گرفت. بعدها مدرک مدیریت مالی را از دانشگاه پنسیلوانیا گرفت.

جانسون و جانسون J&J  یک ابر شرکت امریکایی در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، بسته بندی کالاهای مصرفی هست. این ابر شرکت امروزه بزرگترین تولید کننده تجهیزات پزشکی است.

رشته تحصیلی مدیران شرکت های بزرگ آمریکا

 مارک زاکربرگ mark Zuckerberg

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

زاکربرگ تنها فرد در لیست هست که از دانشگاه فارف التحصیل نشد. او در دانشگاه هاروارد در شته کامپیوتر تحصیل میکرد که تصمیم گرفت ترک تحصیل کند و تمام زمان خود را بر روی فیسبوک قرار دهد.

در سال 2008، مجله فورپرس او را جوانترین میلیاردر، که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زده‌است. هم‌اکنون وبگاه فوربس، دارایی‌های وی را ۷۸٬۳ میلیارد دلار اعلام کرده‌است و از این لحاظ پنجمین شخص ثروتمند در جهان است.

در فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی زاکربرگ همراه با چند دانشجوی هم اتاقی اش، ادوارد ساورین ،کریس هیوز، داستین موسکویتز ، شبکه اجتماعی فیسبوک را راه اندازی کردند. آن‌ها فیسبوک را از اتاق خوابگاهشان در دانشگاه هاروارد راه اندازی نمودند و سپس شروع به معرفی آن به دانشجویان سایر دانشکده‌ها نمودند. بعداً فیسبوک به سرعت گسترش یافت به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۲ تعداد کاربران فیسبوک بالغ بر یک میلیارد نفر بود. در حال حاضر این رقم متجاوز از ۱٫۵ میلیارد نفر می‌باشد. زاکربرگ تا به حال در چندین مورد از طرف افراد همان گروه اولیه در مورد سهم شان از فیسبوک مورد اتهام قرارگرفته‌است.

 

رکس تیلرسن rex w Tillerson

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

مثل بقیه مدیران اجرایی تیلرسن نیز به مدت زیادی همراه شرکت اش بوده- به مدت بیش از چهار دهه.

قبل از شروع به کار  با exxon  او مدرک مهندسی عمران را از دانشگاه آستین تگزازس دریافت کرد.

اکسان‌موبیل، به انگلیسی: ExxonMobil ابرشرکت نفت و گاز  آمریکایی و چند ملیتی است ودومین شرکت نفتی بزرگ جهان است، که ستاد مرکزی آن، دراییالت تگزاس قرار دارد.

تیلرسون در سال ۱۹۷۵ به اکسان پیوست، و تا سال ۱۹۸۹ مدیر کل بخش تولید مرکز ایالات متحده آمریکای اکسان شده بود. در سال ۱۹۹۵ او رئیس شرکت اکسان یمن و اسو اکسپلوریشن و پروداکشن کورات شد. در سال ۲۰۰۶، تیلرسون به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل ارشد اجرایی اکسان، ششمین شرکت بزرگ جهان از لحاظ گردش مالی، انتخاب شد. تیلرسون در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ از مدیریت اکسان استعفا داد و درن وودز جانشین او شد.  او عضو آکادمی ملی مهندسی است.

 وارن بافت

بافت

وی نیز قبل از به دست آوردن موفقیت های بزرگ یک دانشجوی مشتاق در زمینه سرمایه گذاری بود. بافت در سن ۱۶ سالگی تحصیلاتش را در رشته مدیریت در دانشگاه پنسیلوانیا آغاز کرد. پس از سپری کردن ۲ سال در پنسیلوانیا، به دانشگاه نیبرسکا رفت، تا تحصیلاتش را در آن‌جا به پایان برساند.

وی  در سال ۱۹۵۱ مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد را از دانشگاه کلمبیا، جایی که در کلاس‌های اقتصاددان بزرگ، بنجامین گراهام حضور یافته بود، دریافت کرد. بافت پس از آن، تحصیلاتش را در مؤسسه مالی نیویورک ادامه داد. وی با الهام از کتاب «سرمایه‌گذار هوشمند» گراهام، به مدت ۳ سال به فروش اوراق بهادار بافت-فالک پرداخت، همچنین به مدت ۲ سال به عنوان تحلیل‌گر در شرکت گراهام-نیومن فعالیت نمود.

 ساتیا نادلا Satya Nadella

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

وی نه تنها یک مدرک بلکه سه مدرک در دست دارد. اول لیسانس خود در مهندسی برق در دانشگاه منگالور هند دریافت کرد. بعد از  دوران لیسانس او مدرک کارشناسی ارشد  خود را در رشته کامپیوتر از دانشگاه ایلات ویسکانسین، Milwaukee . مدرک ارشد دیگر او در مدیریت کسب و درامد از دانشگاه شیکاگو هست.

 لری پیج Larry page

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

کار آفرین  و مبتکر آمریکایی است، که به همراه سرگی برین موتور اینترنتی گوگل ، در حال حاضر شرکت گوگل، را بنا نهاد.پیج مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتر از دانشگاه استنفورد و مدرک لیسانس مهندسی مترمکز بر مهندسی کامپیوتر از دانشگاه میشگان گرفت

-تیم کوک Tim cook

مدیران  شرکت های بزرگ آمریکایی و رشته تحصیلی آنها

قبل از گرفتن مهار شرکت اپل از دست بینان گذارآن استیو جابز، کوک لیسانس خود در مهندسی صنایع از دانشگاه آبرن و مدرک مدریت مالی MBA  از دانشگاه دوک را دریافت کرد.  در سال ۲۰۱۲، یک میلیون سهام اپل به او اهدا شد. تیم کوک یکی از مدیران با بالاترین دستمزد در جهان است.

Ramin Ashlaqi

رامین در زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دارد ، علاقه زیادی به دنیای اینترنت و نوشتن در این فضا دارد ، دوست دارد بیاموزد و آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *