پلی لیستمحمدرضا شجریان

پلی لیست همه آهنگ های محمدرضا شجریان

پلی لیست همه آهنگ های محمدرضا شجریان ، دانلود آرشیو همه آهنگ های محمدرضا شجریان

در این پست از سایت مثبت پلی لیست آهنگ های محمدرضا شجریان آمده است. در ادامه مطلب لیست پخش آهنگ های محمدرضا شجریان به همراه بیوگرافی این خواننده برای شما کاربران عزیز ارائه شده است.

در پلی لیست همه اهنگهای محمدرضا شجریان شما میتوانید قبل از دانلود آهنگ به صورت آنلاین گوش داده و سپس به صورت مستقیم با کیفیت خوب و یکجا دانلود کنید.

پلی لیست همه آهنگ های محمدرضا شجریان

بیوگرافی محمدرضا شجریان :

محمدرضا شجریان اول مهر ماه ۱۳۱۹ در مشهد متولد شد. ۵ ساله بود که در خلوت کودکانه‌اش آواز می‌خواند، ۱۵بهمن ۱۳۲۶ به کلاس اول می‌رود و یک سال بعد به آموزش تلاوت قرآن‌کریم نزد پدر می‌پردازد. در ۹ سالگی تلاوت قرآن را آغاز می‌کند و یک سال بعد این کار را  در میتینگ‌ها و اجتماعات سیاسی آن سال‌ها ادامه می‌دهد.

در سال ۱۳۳۱ برای نخستین بار صدای محمدرضا شجریان از رادیو خراسان پخش می‌شود. سال ۱۳۳۲ محمدرضا شجریان عنوان شاگرد ممتاز را در بین دانش آموزان مشهدی از آن خود می‌کند و سپس در دبیرستان شاهرضا تحصیلات خود را پی می‌گیرد. همزمان در مسابقات فوتبال دبیرستان‌های مشهد هم حضور می‌یابد و در سال ۱۳۳۴ موفق می‌شود به تیم دانش آموزی استان راه یابد.

محمدرضا شجریان در سال ۱۳۳۶ به دانشسرای مقدماتی در مشهد می‌رود و از همین سال است که برای نخستین بار با یک معلم موسیقی به نام جوان ‌آشنا می‌شود. پی گیری جدی کار آواز سبب می‌شود تا در سال ۱۳۳۸ محمدرضا شجریان به اجرای آوازهایی بدون ساز و نیز قرائت قرآن برای رادیو خراسان بپردازد. یک سال بعد شجریان دیپلم دانشسرای عالی را می‌گیرد و به استخدام آموزش و پرورش در می‌آید و همزمان به تدریس در دبستان خواجه نظام‌الملک بخش رادکان می پردازد و نیز با سنتور آشنا می‌شود.

محمدرضا شجریان خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی پس از تحمل یک دوره بیماری پنجشنبه ۱۷ مهرماه در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

محمدرضا شجریان طی سه چهار سال اخیر همزمان با تشدید بیماری بارها در بیمارستان بستری شده بود.

دانلود آرشیو همه آهنگ های محمدرضا شجریان

پلی لیست همه آهنگ های مرتضی اشرفی همه آهنگ های محمدرضا شجریان

Ramin Ashlaqi

رامین در زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دارد ، علاقه زیادی به دنیای اینترنت و نوشتن در این فضا دارد ، دوست دارد بیاموزد و آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *