ارز دیجیتالدانستنیها

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

در این پست از سایت مثبت به بررسی 6 تا از بهترین صرافی های ارز دیجیتال که در ایران فعال هستند میپردازیم.

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

با افزایش روزافزون ارزهای دیجیتال و سود دهی های آن ها مردم زیادی به این حوزه علاقه مند شدند. برای اینکه بتوان وارد این بازار شد باید از صرافی های معتبر ارز های دیجیتال را خرید کرد.در مهرماه سال ۹۶ با بلاک شدن حساب کاربران ایرانی در سایت بیترکس میلیون‌ها دلار از دارایی ایرانیان بلوکه شد و از آن زمان صرافی های ایرانی به شکل قارچی به وجود آمدند. این باعث شده انتخاب یک صرافی معتبر با معیار های مناسب سخت تر شود.به همین منظور در این پست به معرفی صرافی های معتبر ایرانی و پاسخ دادن به سولات رایج در این مورد میپردازیم.

یکی از سوالاتی که کاربران این روز ها از ما زیاد می پرسند این است که در چه صرافی عضو شویم؟ کدام صرافی معتبر ترین صرافی ایران است؟ آیا تاکنون صرافی ایرانی توانسته مجوز خرید و فروش بیت کوین بگیرد؟ آیا صرافی های ایرانی به نسبت صرافی های خارجی امنتر هستند؟ این ها سوالاتی است که قرار است در این صفحه آنها را پاسخ دهیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال، پلتفرمی تحت وب یا نرم‌افزار تلفن‌همراه است که می‌توانید توسط آن معاملات خرید و فروش بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها را ‎انجام دهید. این صرافی‌ها به دو شکل غیرمتمرکز و متمرکز فعالیت می‌کنند.

صرافی غیرمتمرکز یا DEX بستری برای انجام معاملات غیرمتمرکز است که از بلاکچین و قراردادهای هوشمند برای حذف واسطه‌ها استفاده می‌کند. کاربران این صرافی‌ها می‌توانند بدون واریز ارزهای دیجیتال خود به کیف پول صرافی، از داخل کیف پول خود معاملات را انجام دهند. در سوی دیگر صرافی‌های متمرکز قرار دارند که شما با شارژ حساب خود و ثبت سفارش به‌صورت خودکار، می‌توانید معامله کنید. در ایران، صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، همگی متمرکز هستند.

قانون ایران درباره صرافی های چه میگوید؟

قبل از معرفی صرافی های معتبر باید بدانید طبق آخرین قوانین ، ایران هنوز خرید و فروش بیت کوین را به رسمیت نشناخته است و برای آن قوانین شفافی وضع نکرده.

ویژگی های یک صرافی خوب :

امنیت (SECURITY)

به‌طور قطع مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیاری که در انتخاب صرافی باید به آن دقت داشته باشید، امنیت است. تصور کنید که یک صرافی با ویژگی‌های خارق‌العاده را پیدا کرده‌اید، اما امنیت ندارد! در چنین موردی اصلاً ریسک می‌کنید که در آن خرید و فروشی را انجام دهید؟ مسلماً پاسخ به این سؤال یک نه قاطع است. برای تشخیص امنیت یک صرافی به نکات زیر باید توجه شود :

  1. صرافی مورد نظر شما تا به حال هک شده است؟
  2. در صورت هک شدن آن صرافی ارزی به سرقت رفته است؟
  3. در صورت به سرقت رفتن ارزی خاص، صرافی خسارت آن را داده است؟
  4. صرافی از چه روشی برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند؟
  5. این صرافی از چه موارد امنیتی استفاده می‌کند؟

پشتیبانی یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال

پشتیبانی هم از آن مواردی است که نباید از آن غافل شد. تصور کنید که در معامله خود با یک مشکل رو به رو شده‌اید. با چه کسی باید این مشکل را مطرح کنید؟ در این حالت بهترین انتخاب تماس با پشتیبانی صرافی مورد نظر شما است.

پشتیبانی یک صرافی آن‌قدر مهم است که بعضی آن را برابر با امنیت یک صرافی می‌دانند. اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، پشتیبانی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ ولی نه تا آنجایی که با امنیت آن را برابر بدانیم. به‌هرحال در انتخاب صرافی یکی از مهم‌ترین معیارها پشتیبانی آن است.

احراز هویت در صرافی

احتمالاً تا به حال شنیده‌اید که برای فعالیت (خرید و فروش ارزهای دیجیتال) در یک صرافی باید احراز هویت شوید. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که احراز هویت در صرافی‌ها چه اهمیتی دارد؟

همان‌طور که شما مزیت‌ ارزهای دیجیتال را می‌دانید، باید این را هم بدانید که به‌سادگی می‌توان با این ارزها پول‌شویی کرد. از آن جایی که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند، نمی‌توان آن‌ها را پیگیری کرد و این موضوع برای خلاف‌کاران بسیار جالب و هیجان‌انگیز است.

برای جلوگیری از انجام چنین کارهایی، باید در هر صرافی احراز هویت انجام شود. در این حالت مشخص می‌شود که هر کسی چه معامله‌ای را انجام داده است و از لحاظ قانونی هم بهتر خواهد بود. از این رو پیشنهاد می‌دهیم که یکی از معیارهای مهم انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر را همین احراز هویت خسته‌کننده اما مهم بدانید.

میزان کارمزد (COMMISSION)

اگر حجم معاملات شما به‌مرور بیشتر شود، نرخ کارمزد به یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب یک صرافی ایده آل ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد. بعضی از این صرافی‌ها کارمزدهای بالا و پایینی در معامله با ارزهای دیجیتال یا ریال دارند که در بلندمدت می‌تواند روی مقدار دارایی‌های شما تأثیرگذار باشد.

حداقل مبلغ سفارش (MINIMUM ORDER AMOUNT)

با توجه به کاهش ارزش ریال، گاهی ممکن است حداقل مبلغ تعیین‌شده برای انجام سفارش در صرافی‌های ایرانی، از کل مبلغ اولیه شما برای شروع معامله .

پشتیبانی از ارزهای مختلف (NUMBER OF COINS)

این روزها بازار ارزهای دیجیتال دیگر به بیت کوین یا چند آلت کوین خلاصه نمی‌شود. ارزهای مختلفی در بازار وجود دارد. شما می‌توانید برای هولد کردن یا ترید کردن هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

بهتر آن است که برای هولد کردن یا ترید کردن سرمایه خود را بین چند ارز تقسیم کنید. به همین دلیل در هنگام انتخاب صرافی مورد نظر خود به این موضوع هم حتماً دقت کنید.

اگر صرافی انتخابی شما از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نکند، شما نمی‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید. همین موضوع باعث می‌شود که در معامله‌های خود را مشکلات بسیاری روبه‌رو شوید.

اعتبار صرافی ارز دیجیتال (VALIDITY)

اعتبار هم از دیگر معیارهای مهم انتخاب یک صرافی آنلاین است. صرافی مورد نظر شما تا چه اندازه معتبر است؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اعتبار یک صرافی چطور مشخص می‌شود؟ در ادامه فاکتورهای مشخص‌کننده اعتبار یک صرافی را هم توضیح داده‌ایم.

تعداد کاربرانی که از آن صرافی استفاده می‌کنند.

نظرهایی که در رابطه با آن صرافی در بین کارشناسان رد و بدل می‌شود.

فعالیت صرافی مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی و دنیای اینترنت.

احتمالاً بپرسید که اعتبار یک صرافی چه ارتباطی با تعداد کاربران آن دارد. پاسخ بسیار ساده است، هنگامی‌که یک صرافی کاربران بیش‌تری دارد، احتمال کلاه‌برداری آن کاهش پیدا می‌کند.

معرفی صرافی های ایرانی

 

اولین صرافی که در لیست ما قرار دارد صرافی والکس (wallex) است.

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

صرافی والکس یکی دیگر کسب‌وکارهایی است که توسط دانشجویان دانشگاه شریف پایه‌ریزی شده است. به استناد ادعای این صرافی، این سایت حدود ۸۶ هزار کاربر دارد که در آن مشغول به ترید ارزهای دیجیتال هستند. تأیید هویت در این سایت نسبت به رقبا، کمی سخت‌گیرانه است، برای تأیید احراز هویت در این صرافی باید یک خط تلفن ثابت معرفی کنید تا با هماهنگی قبلی با شما تماس بگیرند. این سایت از ورود دو مرحله‌ای استفاده می‌کند.

یکی از ضعف‌های اصلی این صرافی نبود اپلیکیشن موبایل برای انجام معاملات بود. اما بعد از مدت ها این صرافی از اپلیکشن موبایل رونمایی کرد که هم برای اندوید و هم برای ios هست.

مدت‌زمان برداشت از حساب و واریز به بانک حدود ۲۴ ساعت است و نرخ کارمزد معاملات در این سایت بستگی به میانگین معاملات شما در ۳ ماه گذشته دارد. ۴% حداکثر نرخ کارمزد خواهد بود که با انجام سفارش‌ها این نرخ کمتر می‌شود. همچنین مبلغ موردنیاز برای حداقل سفارش ۱۰۰ هزار تومان است.

این صرافی از 30 رمز ارز مانند بیت کوین ، اتریوم ، دوج کوین و …. پشتیبانی میکند.

صرافی بیت پین bitpin

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

در نگاه اول صرافی بیت پین بسیار زیباست. بیت پین یکی از صرافی‌های دیگری ایرانی است که باوجود سابقه کم، خدمات متنوعی را به کاربران برای معاملات ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. پیت پین محصول شرکت دانش‌بنیان سنا ایمن مبادله از گروه شرکت‌های مطرح و باسابقه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فین تک است. با توجه به حساسیت کاربران در امنیت و ضمانت معاملات، پنل کاربری صرافی ارز دیجیتال بیت پین از یک سیستم امن، ساده و حرفه‌ای با در نظر گرفتن الزامات قانونی و حقوقی برای کاربران استفاده می‌کند.

در صرافی بیت پین می‌توانید با حداقل کارمزد حدود ۰٫۰۶% تا ۰٫۳۲% در بازار ارز دیجیتال معامله کنید. این کارمزد پایین در دراز مدت باعث افزایش دارایی‌های شما خواهد شد.تایید احراز هویت کمتر از ۴ ساعت و برداشت حساب از صرافی بیت‌پین حدود ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

صرافی تنوبیتکس nobitex ،

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

نوبیتکس اولین بستر دانش‌بنیان تبادل رمزارزها در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با تأییدیه معاونت فناوری ریاست‌جمهوری است. این صرافی به دلیل احراز هویت آسانی که دارد محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین صرافی در بین سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی معتبر است.

میزان کارمزد معاملات در صرافی نوبیتکس در بازه ۰.۲۵% تا ۰.۳۵% است و بازه محاسبه آن ۳۰ روزه است. میزان کارمزدها در این صرافی ایرانی برحسب میزان معاملات شما مشخص می‌شود که در جدول زیر آورده شده است.

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

ویژگی های مثبت نوبیتکس را بدین شکل بیان کرد:

· وجود بازار آزمایشی یا تست نت – این بازار برای مبتدی ها می تواند انتخاب بسیار خوب باشد.
· امکان نگهداری دارایی ها به صورت بلند مدت ( هولد )
· پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
· امنیت بالای پلتفرم معاملاتی
· احراز هویت نسبتا سریع
· امکان درآمد زایی بر اساس جشنواره ها و آفرهای اعلام شده
· ایجاد فضای تفریحی مجازی مناسب

با این وجود نوبیتکس هم دارای معایب عمده ای است که می تواند باعث شود برخی از سرمایه گذاران و معاله گران سراغ این صرافی نروند.

این نقاط ضعف عبارتند از:

رابط کاربری نسبتا سخت و پیچیده که کار را برای تازه واردان سخت تر می کند.
استفاده از کد های امنیتی نسبتا سنگین و پیچیده که می تواند برای کاربر دردسرساز شود.
کارمزد نسبتا بالا
نیاز به سرمایه اولیه بالا نسبت به سایر صرافی های ( ۳۰۰ هزار تومان )

با این وجود همچنان نوبیتکس را می توان یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران دانست. این صرافی توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند و عملا بازار مطمئنی برای معامله گران بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

صرافی اوکی اکسچنج

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

صرافی اوکی اکسچنج که یک پلتفرم دانش بنیان است از بهترین صرافی های ایرانی به شمار می آید. احتمالا تاکنون محیط کاربری جذاب و پلن های درآمد زایی این پلتفرم را دیده اید. اگر ندیده اید پیشنهاد میکنم فرصت استفاده از این پلتفرم را از دست ندهید.

علی رقم احراز هویت در ساعت 11 شب اپراتور های ایران صرافی در کمتر از ده دقیقه مراحل احرازهویت ما را کامل کردند و ما توانستیم به محیط جذاب اوکی اکسچتج دسترسی پیدا کنیم.

اوکی اکسچنج هم مثل نوبیتکس دارای دو بازار حرفه ای و معمولی است که اگر قصد خرید و فروش زیاد دارید میتوانید از محیط حرفه ای استفاده کنید. همچنین پشتیبانی این صرافی به صورت تلفنی و آنلاین است و اپلیکیشن موبایلی هم دارد.

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

مزایای اوکی اکسچنج:

محیط کاربری فوق العاده زیبا

تعداد ارز بالا

پشتیبانی 24 ساعته واقعی

احراز هویت با سرعت زیاد

معایب اوکی اکسچنج:

عدم وجود محیط تست نت

کارمزد نسبتا بالا

صرافی بیت ۲۴

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

صرافی بیت ۲۴ با هدف حذف واسطه ها پا به میدان ارزهای دیجیتال گذاشته است. این صرافی سعی کرده است که پرداخت و برداشت کاربران به ساده ترین شکل ممکن صورت بگیرد. از این رو عملا می توان بیت ۲۴ را از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معرفی کرد.

به طور کلی این صرافی سعی کرده است با شیوه های مختلف، از جمله برگزای جشنواره های مختلف تخفیفات خوبی در حوزه کارمزد به کاربران خود بدهد. همچنین این صرافی دارای باشگاه مشتریان است که بر اساس میزان استفاده از این صرافی درصد کارمزد معاملاتی کاهش پیدا می کند. برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

از نقاط مثبت این صرافی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· پشتیبانی از رمز ارزهای محبوب و مطرح در بازار
· نمایش قیمت لحظه ای
· دارای پلتفرم کاملا ایمن
· دارای رابط کاربری نسبتا ساده و کاربردی
· ارائه تخفیفات متنوع
· امکان واریز و برداشت آنی
· انتقال آنی رمز ارز خریداری شده به کیف پول
· امکان فروش ارز دیجیتال به خود صرافی

در کنار این موضوعات می توان به چند نکته منفی این صرافی نیز اشاره کرد:

· اجباری بودن احراز هویت
· حداقل میزان خرید و فروش ۵۰۰ هزار تومانی
· فاقد پلتفرم های تحلیلی
· عدم استفاده از پلتفرم های موبایلی

صرافی اکسیر

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

این صرافی ادعا می کند کیف پول های آنلاینش از سرویس های فوق امن شرکت آمازون استفاده می کند که دارای دسترسی چند لایه و محافظت شده است. در این سایت سطوح کاربران به پنج دسته تقسیم شده که برای مبتدیان حدود ۰.۰۲۵% کارمزد می گیرد. صرافی اکسیر دارای پشتیبانی تلفنی و تیکتی است و شرایط استفاده از خدمات و تعهدات کاربران در آن به صورت شفاف موجود است.

متاسفانه این سایت اصلا ظاهر زیبا و ساده ای ندارد و شاید کارکردن با آن برای کاربران مبتدی بسیار گیج کننده باشد. اما در مقابل نرم افزار مخصوص موبایل دارد و شما میتوانید به آسانی با موبایل خرید و فروش کنید. پس اگر ظاهر زیبا برایتان اهمیتی ندارد پیشنهاد میهن سیگنال به شما صرافی اکسیر است.برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

کمترین مبلغ سفارش گذاشتن در صرافی اکسیر ۱۰۰ هزار تومان است و از ۱۵ ارز دیجیتال برتر پشتیبانی می کند. در حال حاضر اکسیر رتبه ۵۷۸ الکسای ایران را دارد و از سال ۲۰۱۸ مشغول به کار است. در باب امنیت نگه داری رمز ارزها در کیف پول های اکسیر آمده است که :تمامی سرورها و کیف پول اکسیر در برابر حملات DDOS مقاوم می باشند. همچنین جهت امنیت بیشتر بخش عمده دارایی های کاربران اکسیر به صورت آفلاین نگهداری میگردد و فقط بخش کوچکی از دارایی ها بر روی کیف پول آنلاین قرار دارد که بر روی سرویس های فوق امن AWS متعلق به شرکت آمازون نگهداری می شوند. اگر این ادعا صحیح باشد میتوان گفت که اکسیر از امن ترین صرافی های ایرانی است.

مزایای مهم صرافی اکسیر:

پشتیبانی از ارزهای متنوع

پشتیبانی از شبکه های بلاک چین مختلف

درآمد زایی به شیوه رفرالی

اطلاع رسانی درمورد رفع باگ های سایت

معایب مهم صرافی اکسیر :

رابط کاربری و گرافیک بسیار ضعیف

کندی اپلیکیشن موبایل

نبود فضای آزمایشی (تست نت)

سخن آخر!

ما در این مقاله به معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی معتبر پرداختیم و میزان کارمزد، امنیت و سایر موارد آن‌ها را با هم مقایسه کردیم. اما اینکه کدام‌یک را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید، بستگی به شرایط و میزان نیاز شما دارد.

شما کافی است به‌دقت تمامی موارد مربوط به صرافی‌های گفته شده در این مقاله را مقایسه کنید، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید و اطلاعات خود را کامل‌تر کنید.

برترین صرافی های ارزدیجیتال ایران

ایردراپ چیست و معرفی انواع آن بهترین کیف پول ارز دیجیتال معرفی

Ramin Ashlaqi

رامین در زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دارد ، علاقه زیادی به دنیای اینترنت و نوشتن در این فضا دارد ، دوست دارد بیاموزد و آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *