دانستنیها

سه درس رهبری که از ایلان ماسک می توان یاد گرفت

دراین مقاله سایت مثبت تصمیم گرفتیم سه درس رهبری که از ایلان ماسک می توان یاد گرفت را به شما دوستان  ارائه دهیم.

سه درس رهبری که از ایلان ماسک می توان یاد گرفت

تونی رابینز به عنوان یک توسعه گر خودمحور میگوید موفقیت از خود نشانه به جای میگذارد. و به هحمین خاطر است که هنگامی که شخصی در رشته خود موفق است باید تلاش کنید تا از آنها یاد بگیرید. اهمیتی ندارد که شما از آنها متنفرید یا دوستشان دارید یا سبک آنها از سبک شما متفاوت است، اگر آنها موفق هستند پس تجربه های آنها برای شما مفید هست.

حتما شما ایلان ماسک را در تمام خبرها دیده و شنیده اید مخصوصا سهام شرکت تسلای او که به شدت در حال رشد است. پس با عقل جور در میاد که دقیق به آنچه که ایلان ماسک انجام میدهد نگاهی کنیم و از آن نکته هایی بیاموزیم.

و این کار به این معنی نیست که هر کاری که او میکند مناسب صنعت و کار شما باشد، ولی قطعا موضاعات مهم و اصلی هستند که می توانند اعمال شوند. در ادامه درس هایی که می توان از او یاد گرفت و به شغل خود اضافه کرد را آورده ایم.

1- اگر زمین خوردید دوباره پاشید

سه درس رهبری که از ایلان ماسک می توان یاد گرفت

مثل بقیه افراد موفق ایلان ماسک نیزد شکست هایی در زمینه کاری خود داشته است. او از شرکت  Zip2 بیرون انداخته شد. وقنی که شرکت X.com او با Confinity ترکیب شدند تا پی پال را به وجود آورند او از عنوان مدیر عاملی آن شرکت حذف شد. بعلاوه در یک نقطه ای، شرکت های تسلا و اسپیس ایکس ماسک بر لبه ورشکستگی قرار گرفتند. اما هیچ کدام یک از این ها او را از تلاش وا نداشت. وقتی که ایلان ماسک می افتد او دوباره بر می خیزد، قویتر و توانمند تر از قبل.

در کار همیشه همه چیز بر اساس نقشه جلو نمی رود.  فرق بین یک برنده و بازنده در مقدار دفعاتی است که یک شخص تمایل دارد تا دوباره تلاش کند و از هر تلاش های گذشته خود درس بگیرد.

2- برند سازی شخصی مهم است

سه درس رهبری که از ایلان ماسک می توان یاد گرفت

برند سازی شخصی یکی دیگر از درس های مهمی است که میتوان از ایلان ماسک یاد گرفت .

از بسیاری از جهات ایلان ماسک یک برند بزرگتر نسبت به شرکت هایی است که خود او آنها را ایجاد کرده. این بخاطر این است که او برند سازی شخصی را کاملا درک کرده و آن را مهم میداند. وقتی او یک کاری میکند همیشه برند شخصی خود را با آن به میان میاورد تا بتواند از این طریق در موقعیت های اجتماعی خارج از شرکت نیز درآمد داشته باشد.

این روز ها برند سازی شخصی از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است، از کارمند گرفته تا مدیران. با معرفی کردن خود به عنوان یک متخصص در رشته و زمینه کاری خود، شما به مردم اطمینان میدهید که بدانند، دوست داشته باشند و اعتماد کنند قبل از اینکه حتی چشمشان به محصول شما بخورد. اگر خودتان را یک برند کنید شما یک کمک دارید که با شما سفر میکند و حتی به جلو  موقعیت فعلی شما می رود.

3- متفاوت باشید

ماسک یک مدیر عامل معمولی نیست. او به صورت منظم در توییتر پست میگذارد. او مثل بقیه مدیران که از تمام حرف های خود را از قبا با تیم خود هماهنگ کرده اند عمل نمی کند و همیشه آنچه را در ذهن دارد میگوید.  بعضی وقت ها این ممکن است باعث شود که او به مشکل بیافتد اما شکی نیست که ایلان مسک در مصاحبه های اقتصادی شلوغ همیشه میدرخشد.

شاید شما دوست ندارید بیشتر در چشم مردم و رسانه باشید ولی ایلان ماسک همیشه اینکار را میکند و این یک نکته مهمی است که می توان از او یاد گرفت. به سادگی، انجام دادن کارها به شیوه ای که همه دارند آن را انجام میدهند نتیجه جز مشابه نتیجه ای که همه میگیرند نیست. پس اگر میخواهید استثنایی باشید باید متفاوت باشید. اگر میخواهید به چشم بیاید باید خطر اشتباه کردن را بپذیرد. و اگر می خواهید شناخته شوید حتما بعضی افراد از شما خوششان نخواهد آمد.

اما اگر بتوانید از ترس قضاوت شدن بگذرید، متفاوت بودن میتواند تاثیر بزرگی در رشد صنعت شما داشته باشد.

کتاب های مورد علاقه ایلان ماسک برنامه صبحگاهی ایلان ماسک رشته تحصیلی مدیران شرکت های بزرگ آمریکا

Ramin Ashlaqi

رامین در زبان انگلیسی کارشناسی ارشد دارد ، علاقه زیادی به دنیای اینترنت و نوشتن در این فضا دارد ، دوست دارد بیاموزد و آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *